22 octombrie

Discutii despre religie, teologie, doctrine, etc.

Moderators: nouneim, eliade22, eddieconst

[ #57415 ] Postby nouneim on Mon Dec 17, 2007 4:21 am

Quintus, eu am adus pasajul din Evrei 10:19-20 in discutie pentru a-i demonstra lui Gabi ca Pavel se poate referi la perdeaua a doua fara sa foloseasca "deuteron katapeteasma" ci doar "katapeteasma".
Prin interpretarea ta ai confirmat ceea ce spuneam eu.
Nimeni nu gandeste pentru tine!
User avatar
nouneim
Moderator
 
Posts: 1419
Joined: Mon Apr 26, 2004 6:29 am
Location: Terromania

[ #58109 ] Postby rebeka2 on Fri Jan 04, 2008 12:15 pm

Quintus Sertorius wrote: Am citit link-ul dat, Danny. Sa stii ca ai reusit sa ma superi. Carevasazica, faci caz de "seriozitatea" dialogului si cand colo, rezulta ca esti cat se poate de neserios. Mai intai, scrii "conducerea" si apoi dai niste citate anonime. Apoi, pretinzi ca ar fi din Laiu si Moldovan, fara sa dai vreo trimitere concreta. In fine, scrii cu tot aplombul ca Biserica Adventista crede astazi ALTCEVA decat pionierii ei in materia doctrinei Sanctuarului si ne dai link-ul asta. Iar link-ul este la un topic salvat partial de pe un forum! Si asta pretinzi tu ca este declaratia oficiala a crezului Bisericii Adventistilor de Ziua a Saptea?! Chiar daca Florin Laiu ar avea o alta opinie decat crezul Bisericii in materia asta - desi pana si asta e discutabil! -, asta nu-ti da dreptul, dle, sa scrii ca Biserica Adventa si-a schimbat crezul! Altadata, fii mai serios, te rog!



continutul acestui link este redat in intregime in cartea "Intre apologie si critica" . pag. 259-274 autor Florin Laiu . cartea este editata de Editura GRAPFE si Institutul Teologic Adventist . ......


.
rebeka2
 
Posts: 39
Joined: Sat May 12, 2007 5:33 pm

[ #58131 ] Postby danny on Fri Jan 04, 2008 4:54 pm

Am gasit un citat despre ce a inteles Edson in lanul de porumb:

„Aşteptările noastre erau mari, şi de aceea am aşteptat revenirea Domnului până când ceasul a sunat miezul nopţii. Ziua trecuse atunci, iar dezamăgirea noastră a devenit o certitudine. Cele mai scumpe aşteptări şi speranţe ale noastre, au fost distruse, şi ne-a apucat un asemenea plâns ca niciodată. Se părea că pierderea tuturor prietenilor pământeşti nu se putea compara. Am plâns şi am plâns, până când ziua a trecut…
M-am gândit în inima mea, spunând: ‚Experienţa mea adventă a fost cea mai strălucitoare din întreaga mea experienţă creştină. S-a dovedit Biblia a fi falsă? Nu există Dumnezeu în cer, nici un oraş de aur, nici Paradis? Toate acestea nu sunt decât o fabulă inteligent ticluită? Nu există nimic real în cele mai mari speranţe şi aşteptări ale noastre?’…
Am început să simt că trebuie să existe lumină şi ajutor pentru noi în durerea noastră. Am spus unor fraţi: ‚Să mergem la hambar.’ Am intrat în grânar, am închis uşile după noi, şi am îngenuncheat înaintea Domnului. Ne-am rugat cu seriozitate, căci ne-am simţit slăbiciunea. Am continuat în rugăciune stăruitoare până când dovada Spiritului a fost oferită că rugăciunile noastre au fost acceptate, şi că lumina va veni – dezamăgirea noastră va fi explicată, făcută clară şi satisfăcătoare.
După micul dejun, am spus unuia dintre fraţii mei: ‚Să mergem pentru a vizita şi încuraja pe unii dintre fraţii noştri.’ Am plecat, şi în timp ce treceam printr-un câmp mare, m-am oprit în mijlocul acestuia. Cerul părea deschis privirii mele, şi am văzut într-un mod clar şi distinct că în loc ca Marele nostru Preot să iasă din sfânta sfintelor a sanctuarului ceresc pentru a veni pe acest pământ în ziua a zecea a celei de-a şaptea luni, la sfârşitul celor 2300 de zile, El, PENTRU PRIMA DATA, a intrat în ziua aceea în a doua parte a sanctuarului, şi că avea o lucrare de îndeplinit în sfânta sfintelor înainte de a veni pe pământ; că in 1844 El a venit la nuntă, sau, cu alte cuvinte, la Îmbătrânitul de zile, pentru a primi împărăţia, stăpânirea şi slava; şi că noi trebuie să aşteptăm întoarcerea Sa de la nuntă.” (R&H, 23 iunie 1921. Citat din „Viziuni cereşti,” pag. 111.)

Oare aceasta expresie " pentru prima data " pe care au pretins-o pionierii este in armonie cu Scriptura ? Sa fi stat Mantuitorul 18 veacuri despartit de Tatal si abia atunci sa intre pentru prima data la Tatal ?
Last edited by danny on Sat Jun 28, 2008 3:35 pm, edited 1 time in total.
danny
 
Posts: 906
Images: 6
Joined: Sun Nov 25, 2007 5:03 pm

[ #58136 ] Postby Quintus Sertorius on Fri Jan 04, 2008 7:32 pm

rebeka2 wrote:
Quintus Sertorius wrote: Am citit link-ul dat, Danny. Sa stii ca ai reusit sa ma superi. Carevasazica, faci caz de "seriozitatea" dialogului si cand colo, rezulta ca esti cat se poate de neserios. Mai intai, scrii "conducerea" si apoi dai niste citate anonime. Apoi, pretinzi ca ar fi din Laiu si Moldovan, fara sa dai vreo trimitere concreta. In fine, scrii cu tot aplombul ca Biserica Adventista crede astazi ALTCEVA decat pionierii ei in materia doctrinei Sanctuarului si ne dai link-ul asta. Iar link-ul este la un topic salvat partial de pe un forum! Si asta pretinzi tu ca este declaratia oficiala a crezului Bisericii Adventistilor de Ziua a Saptea?! Chiar daca Florin Laiu ar avea o alta opinie decat crezul Bisericii in materia asta - desi pana si asta e discutabil! -, asta nu-ti da dreptul, dle, sa scrii ca Biserica Adventa si-a schimbat crezul! Altadata, fii mai serios, te rog!



continutul acestui link este redat in intregime in cartea "Intre apologie si critica" . pag. 259-274 autor Florin Laiu . cartea este editata de Editura GRAPFE si Institutul Teologic Adventist . ......


.


De acord cu dumneata, Rebeka2, desi ignoram existenta acestei carti. Totusi, ideea ramane aceeasi. Acel link reproducea niste opinii exprimate la o discutie lejera pe un forum. Si chiar daca Florin Laiu ar fi expus parerea asta intr-un tratat de teologie, asta tot nu ar fi indreptatit pe Danny sa spuna ca respectiva parere reprezinta crezul nou, schimbat, al Bisericii AZS (pana cand nu s-ar fi adus proba ca parerea lui Laiu a ajuns in manualul de cateheza!).

Danny, chestiunea merita analizata atent si serios. Eu cred in simbolistica Templului. Ca pare absurd ca Cerul si realitatile ceresti sa aiba in Planul de Mantuire, determinatii si limitari prezentate in simbol aici pe pamant, sunt de acord. Insa la acest nivel al discutiei, aparentele pot fi inselatoare.
User avatar
Quintus Sertorius
 
Posts: 2984
Images: 18
Joined: Mon May 16, 2005 6:44 pm
Location: Hispania Ulterior

[ #58147 ] Postby danny on Sat Jan 05, 2008 7:13 am

quintus
Danny, chestiunea merita analizata atent si serios. Eu cred in simbolistica Templului


Subscriu , la cele spuse acum de tine. Interpretarile trebuie sa fie intemeiate pe Scriptura , si nu pe pareri omenesti ( ca asa a zis X sau cutare sau danny sau cutare pionier .)
danny
 
Posts: 906
Images: 6
Joined: Sun Nov 25, 2007 5:03 pm

[ #58285 ] Postby danny on Tue Jan 08, 2008 3:28 pm

Quintus:
Si chiar daca Florin Laiu ar fi expus parerea asta intr-un tratat de teologie, asta tot nu ar fi indreptatit pe Danny sa spuna ca respectiva parere reprezinta crezul nou, schimbat, al Bisericii AZS (pana cand nu s-ar fi adus proba ca parerea lui Laiu a ajuns in manualul de cateheza!).


Cred ca m-a i inteles gresit , nu am pretins ca biserica ar fi schimbat interpretarea . Ceea ce te rugasem era sa faci distinctie despre care interpretare discutam . Eu unul am fost prezent la seminariile tinute de Aron Moldovan aici in Spania . Si consideram ca seminarul reprezinta o interpretare actuala si oficiala . Daca e doar parerea lui personala , atunci de se prezinta ca seminar ? E dreptul tau sa fii de partea unei anumite interpretari . Dar atunci cand alta persoana arata ca iterpretarea duce la unele contradictii , nu se poate acuza persoana care arata contradictiile , ci mai bine s-ar cauta rezolvarea contradictiilor si nu negarea lor .

Tocmai de aceea cred ca a fost deschis acest topic sa ajute la rezolvarea contradictiilor . Dar de multe ori doar pretindem ca avem interpretarea corecta , fara a ne mai lasa condusi de studiul scripturii in intelegerea interpretarii corecte, asa cum era spiritul pionierilor . Uneori cred ca ne sablonam si ne place sa ramanem in ignoranta.

Si am sa fac o paranteza : Intelegerea judecatii de cercetare asa cum au inteles-o pionierii a fost un pas inainte fata de cum intelegea reformatiunea profetiile. Insa pionierii vedeau legata inceperea judecatii de cercetare strans legata de dezbracarea hainei de mijlocitor , trecerea literala in a doua incapere , imbracarea hainei de judecator, inchiderea harului , caderea plagilor.

Sa privim putin acum la cateva versete din Apocalipsa
Apoc. 8:1 " Cand a rupt mieulu pecetea a saptea , S-a facut in cer tacere de o jumatate de ceas "
Apoc 10:7 " ca in zilele in care ingerul al saptelea va suna din trambita lui , se va sfarsi taina lui Dumnezeu, dupa vestea buna vestita de El robilor Sai proorocilor"
Apoc 11:15-19 " Îngerul, al şaptelea a sunat din trâmbiţă. Şi în cer s-au auzit glasuri puternice, care ziceau: "Împărăţia lumii a trecut în mâinile Domnului nostru şi ale Hristosului Său. Şi El va împărăţi în vecii vecilor." Şi cei douăzeci şi patru de bătrâni, care stăteau înaintea lui Dumnezeu pe scaunele lor de domnie, s-au aruncat cu feţele la pământ, şi s-au închinat lui Dumnezeu, şi au zis: "Îţi mulţumim Doamne, Dumnezeule, Atotputernice, care eşti şi care erai şi care vii, că ai pus mâna pe puterea Ta cea mare, şi ai început să împărăţeşti. Neamurile se mâniaseră, dar a venit mânia Ta; a venit vremea să judeci pe cei morţi, să răsplăteşti pe robii Tăi prooroci, pe sfinţi şi pe cei ce se tem de Numele Tău, mici şi mari, şi să prăpădeşti pe cei ce prăpădesc pământul! ."


Sunt doar cateva versete care se potrivesc perfect cu modul cum se intelegea la inceput , in ansamblu judecata de cercetare . Doar ca momentul inceperii ei cred ca este fortat in afara textelor.

Conform textelor , Dumnezeu poate sa o faca si in "jumatate de ceas . Dar noi oamenii spunem : " Dureaza atata , pentru ca o face de marturie pentru ingerii necazuti ! " Credem noi oare , ca dupa Golgota , se mai indoieste vreun inger din cer de caracterul Tatalui ?

In acel moment in care Harul se va inchide se potriveste ce spune in Apoc 22:11 " Cine este nedrept, să fie nedrept şi mai departe; cine este întinat, să se întineze şi mai departe; cine este fără prihană să trăiască şi mai departe fără prihană. Şi cine este sfânt, să se sfinţească şi mai departe! "

Acum cred ca se poate intelege de ce pionierii vedeau legata inceperea judecatii de cercetare de inchiderea harului . Doar ca momentul inceperii ei l-au ales nefericit ( adica duce la multe contradictii cu celelalte adevaruri ale scripturii).

De multe ori m-am intrebat cum se poate impaca judecata investigativa cand harul nu e inca inchis , cu ceea ce spune ap. Pavel in Evrei 9:27-28 " Si, dupa cum oamenilor le este rânduit sa moara o singura data, iar DUPA ACEEA vine judecata, ". Cum poate fi incheiat cazul unei persoane cand el inca este in viata , si inca mai exista har ? Oare nu dupa inchiderea harului , sau moartea persoanei vine decizia finala ?
danny
 
Posts: 906
Images: 6
Joined: Sun Nov 25, 2007 5:03 pm

[ #58290 ] Postby Quintus Sertorius on Tue Jan 08, 2008 5:24 pm

Danny, cred totusi ca nu te-am inteles gresit. Ai vorbit mult prea rotund si categoric despre schimbarea doctrinei despre Sanctuar in Biserica AZS. Ceea ce, dupa stiinta mea cel putin, nu e adevarat. Elementul de referinta in acest caz ramane totusi, ca in cazul ORICAREI alte Biserici, manualul de cateheza. Ideea ta ca un seminar este ipso facto o expresie oficiala a doctrinei reprezinta o presupozitie fara fundament. Eu am asistat la un seminar despre Apocalipsa, tinut in Madrid de catre un profesor de Institutul din Sagunto, in care s-au luat tot felul de precautiuni impotriva identificarii explicite a Fiarei cu papalitatea. Fara sa vreau sa impietez cu ceva asupra lucrarii fr Moldovan, pe care il respect, consider totusi ca a spune ca Biserica AZS si-a schimbat doctrina in urma audierii unui seminar e nejustificat. N-am asistat la acel seminar, asa ca nu ma pot pronunta.

Tema e dificila, insa din ceea ce spui, nu prea sunt convins ca esti familiarizat cu doctrina clasica a adventismului. Pasajul cu jumatatea de "ceas" din Apocalips 8 are o alta interpretare in aceasta doctrina.

Ma rog, daca vrei ca dialogul sa avanseze, reformuleaza "contradictiile" doctrinei adventiste despre Sanctuar si Judecata de cercetare. Sa le rediscutam.
User avatar
Quintus Sertorius
 
Posts: 2984
Images: 18
Joined: Mon May 16, 2005 6:44 pm
Location: Hispania Ulterior

Re: 22 octombrie

[ #84165 ] Postby furtuna dragos on Mon Oct 24, 2011 7:43 am

De la Edson din lanul de porumb,
la Elena cu nasul stramb,
din 4 in 4 pană în 44,
matematici superioare,
şi calcule greşite,
la aberaţii despre revelaţii.

Zi Nehustane de baldea şi ai lui fani.. Merită ai tăi 2 bani ?
In sambata asta am pofta sa beau,
sa umplu masa de sampanie,
si trei zile pe acasa sa nu dau,
sa o tin intr-o petrecere,
in timp ce biblia ii spala pe indieni la creiere. :P
User avatar
furtuna dragos
 
Posts: 320
Images: 11
Joined: Wed Sep 01, 2010 6:18 am
Location: Dortmund

Previous

Return to Spiritualitate

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron