Baptisti si Adventisti - Controverse

Flash

Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #62744 ] Postby edwards on Wed Mar 19, 2008 11:04 am

[CENTER]- cu Edmond Constantinescu si Adrian Vlad



[/CENTER]
we rock!
User avatar
edwards
just a user
 
Posts: 1721
Images: 85
Joined: Sun Sep 07, 2003 1:45 pm
Location: flotant, ca nevasta :-)

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #64361 ] Postby 1104noname on Wed May 14, 2008 3:02 pm

nice...interesant!
Ea e ca morfina Image
Iti alunga agonia ,
Libertate la oparte
Pentru ea renunt la toate!Image
User avatar
1104noname
 
Posts: 30
Images: 0
Joined: Fri May 02, 2008 8:52 am
Location: where i'll never feel like home!...italy....

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #65892 ] Postby Ahito on Sun Jun 29, 2008 9:11 am

nu inteleg ce zike akolo edy constantinescu....cum numeste epistola lui iacov??...k nu inteles...zikea AA da epistola...(si nu inteleg):D...apoi adi vlad zikea da dar e in sfanta scriptura...Ma intereseaza qm ii zike:D
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #65903 ] Postby Ahito on Sun Jun 29, 2008 11:21 am

Asa deci...In primul rand imi pare rau pt mesajul de mai sus(k am tastat cu piciorul in loc sa tastez cu mana...adica am scris aiurea)...Sincer daca vorbesti cu un baptist sau orice alt frate din alte biserici este intelegator si asculta...dar daca vorbesti cu un frate de la biserica,iti impune o regula comunista(nu sunt totzi la fel...ma refer la biserica mea)si nu vrea sa te asculte sau sa te inteleaga deloc..Eu tin Sabatul si toate doctrinele bisericii,doar ca nu mai exista acea religie pura,calda si duioasa...Trebuie sa fii Adventist de Ziua a Saptea.Sa mergi mandru la biserica si sa asculti de fratii mai in varsta ca ei au experienta..chiar daca saracii nici nu stiu ce sa iti mai zica si sar de la un subiect la altu...Imi pare rau sa spun asta...Dar la ce biserica ar trb sa merg sa tin tot ce imi dicteaza constiinta fara a fi judecat de frati...Mereu le zic fratilor "Nu pot sa cred ca atunci cnad Isus va veni si voi da socoteala de ce am facut...si ii voi zice..Stii Doamne Isuse..eu te-am iubit...mereu am icnercat sa nu pacatuiesc...Am renuntat si la familia mea pentru Tine..Am tinut Sabatul acela pe care la dat Isus..si anume am cautat sa fac bine si sa nu lucrez...am plans si mam luptat pt ati putea sluji..acum fa ce vrei cu mine..eu te iubesc!..Nu pot crede ca Isus imi va zice tu ddute cu cei rai pt ca la anvon nu ai avut sacou...sau ca intr-un sabat ai venit nebarbierit...sau Din cauza ca nu ai fost la biserica ci ai mers cu sotia la acei batranei sa le arati cat de mult I-am iubit..vei arde in foc ...caci acolo e locul tau..."...Nu pot crede...As vrea sa discutam despre acest subiect....Ca din 2002 de cand sunt membru numa prb din astea am la bis...imi cer scuze daca am scris prea mult..sau am jignit pe cineva...nu aceasta a fost intentia mea...Vreau sa imi spuneti ce ar trb sa fac sa imi trezesc biserica..am citit multe carti dsp subiectu acesta..am tinut si predici dsp trezire...dar...cel putin mie mi se pare ca degeaba....Sper sa nu ma considerati eretic...Sa aveti pace!
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #65939 ] Postby radurus on Mon Jun 30, 2008 5:06 am

Astea sunt "traditiile" adventiste.
Si prin fiecare biserica (oras/comunitate) gasesti chestii din-astea.
Nu stiu ce poti face. Poate mai vin si altii cu idei.
Poate ar trebui facut un topic nou cu subiectul asta si postat acolo.
Mereu ma gandesc daca sa spun ceva....Conteaza parerea mea?
User avatar
radurus
 
Posts: 317
Images: 1
Joined: Thu Nov 30, 2006 8:51 am
Location: Sibiu

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #65961 ] Postby Ahito on Mon Jun 30, 2008 2:39 pm

Mda...mai e o chestie tot din traditia bisericii(pt ca nu e in Biblie)si anume,anvonul....Dc trb neaparat sa predici de la anvon....Nu stiu cum e prin alte parti...dar lumea se uita cam stramb daca cobori si vb de jos din biserica.....si mai vine si un prezbiter si te avertizeaza in particular(pe mine ma avertizat in biserica....de fata cu toti,dar na...poti sa zici ceva...e mai in varsta...)
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #65997 ] Postby Romaios on Tue Jul 01, 2008 12:37 pm

Ba amvonul e o tradiţie Image veche tare, încă de pe vremea lui Ezra, de când s-au întors evreii din exil. Şi mai e şi biblică pe deasupra:


Neemia 8:1 Atunci s-a adunat tot poporul ca un singur om în piaţa cea din faţa Porţii Apelor şi a zis lui Ezdra cărturarul să aducă el cartea legii lui Moise pe care a dat-o Domnul lui Israel.
2 Şi cărturarul Ezdra a adus legea înaintea adunării, care era alcătuită din bărbaţi şi din femei şi din toţi acei ce erau în stare să înţeleagă. Aceasta s-a făcut în ziua întâi a lunii a şaptea.
3 Şi a citit Ezdra din carte de dimineaţă până la amiază în piaţa cea de dinaintea Porţii Apelor, înaintea bărbaţilor şi femeilor şi a celor ce erau în stare să priceapă şi tot poporul a fost cu luare-aminte la citirea cărţii legii.
4 Ezdra cărturarul stătea sus pe un podeţ de lemn (epi bematos xylinou/'al migdal-eţ), făcut anume pentru acest prilej. Alături de el, la dreapta lui, stăteau Matitia, Şema, Anaia, Urie, Hilchia şi Maaseia; iar la stânga lui se aflau Pedaia, Misael, Malchia, Haşum, Haşbadana, Zaharia şi Meşulam.
5 Şi a deschis Ezdra cartea înaintea ochilor a tot poporul, căci el se afla mai sus decât tot poporul şi când a deschis el cartea, tot poporul stătea în picioare în piaţă.
6 Mai întâi Ezdra a binecuvântat pe Domnul, marele Dumnezeu şi tot poporul, ridicându-şi mâinile, a răspuns: Amin, Amin! Şi plecându-se, s-a închinat înaintea Domnului până la pământ.
7 Apoi Iosua, Bani, Şerebia, Iamin, Acub, Şabetai, Hodia, Maaseia, Chelita, Azaria, Iozabad, Hanan, Pelaia, şi leviţii au tâlcuit poporului legea, stând fiecare la locul lui.
8 Ei citeau lămurit bucăţi din cartea legii lui Dumnezeu, iar bucăţile citite le lămureau şi poporul înţelegea cele ce se citeau.

ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66026 ] Postby Ahito on Wed Jul 02, 2008 3:34 am

Da dar nu e obligatoriu..daca Ezra a facut asa...asa trb si noi sa facem....e biblica...dar nu a dato Dumnezeu...
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66031 ] Postby Gabriy'el on Wed Jul 02, 2008 4:54 am

De ce trebuie sa ne invartim in jurul degetelor pentru chestiuni absolut minore??? Mai ales cand avem altele mult mai importante. Daca in biserica se vorbeste de la amvon e pacat? Daca nu e pacat atunci de ce trebuie sa existe unii mai catolici decat papa? Daca in general se vorbeste de la un amvon , pregatit pentru vorbitor , de ce e asa de greu sa vorbesti de acolo? Ai evita si alte discutii inutile , si ai fi ascultat fara nici o problema.

Partea cu "a dat-o /nu a dat-o Dumnezeu" mi se pare de-a dreptul ridicola in acesc context. A spus Dumnezeu ca atunci cand exista amvon , tu sa fii ALTFEL si sa vorbesti de langa amvon? A "dat Dumnezeu" stilul asta de abordare a lucrurilor??? Nu cred.

Asa nu imi place sa vad cum lumea isi prinde mintea in tot felul de nimicuri , ....lucrurile cele mai importante , legea Duhului ramane tot nescrisa in inimile noastre.
Un stramos de-al nostru, din preistorie, sta in fata unei pietre. Se uita la ea, o intoarce pe toate fetele si, dupa citeva clipe de gindire, ii zice: "Bai, nene, dar necioplita mai esti!". Iulian Tanase

http://www.snafu.ro/
User avatar
Gabriy'el
 
Posts: 3032
Images: 6
Joined: Fri Feb 23, 2007 2:07 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66033 ] Postby rubyss on Wed Jul 02, 2008 6:12 am

Nehemiah 8:1 Cînd a venit luna a şaptea, copiii lui Israel erau în cetătile lor. Atunci tot poporul s'a strîns ca un singur om pe locul deschis dinaintea portii apelor. Au zis cărturarului Ezra să se ducă să ia cartea Legii lui Moise, dată de Domnul lui Israel.


Nehemiah 8:4 Cărturarul Ezra stătea pe un scaun de lemn, ridicat cu prilejul acesta. Lîngă el, la dreapta, stăteau Matitia, Şema, Anaia, Urie, Hilchia şi Maaseia, şi la stînga: Pedaia, Mişael, Malchia, Haşum, Haşbadana, Zaharia şi Meşulam.


N-a fost intentia lui Ezra sa puna bazele traditiei amvonului. Dar, avand in vedere numarul mare de ascultatori ("tot poporul"), era absolut necesar ca vorbitorul sa stea "mai sus decat tot poporul", pentru a putea fi auzit si vazut de toata lumea.


In bisericile de azi, in general ascultatorii stau jos pe scaune, asa ca vorbitorul poate fi vazut si auzit foarte bine daca sta in picioare, chiar daca nu se urca "pe" (la) amvon. Nu cred ca ar trebui facut o lege din a vorbi de la amvon. Vorbitorul trebuie sa aleaga unde va sta, in functie de felul prezentarii pe care o are, si eventual in functie de numarul participantilor la adunare.

Persoana care iti face observatie publica pentru o asemenea "hidosenie" de "pacat" cred, cu adevarat ca isi prinde mintea in tot felul de nimicuri, asa cum spunea Gabry'el.

Problema ridicata de Ahito, despre trezirea comunitatii [bisericii], cred ca este una foarte serioasa, cu atat mai mult cu cat aceasta problema e raspandita in fiecare comunitate, asa cum a subliniat si radurus. Cred ca studierea soliei "Indreptatirea prin credinta" ar putea da o sansa comunitatilor pentru trezire, avand in vedere importanta ei pentru salvarea noastra. Este solia care "le inghite pe toate celelalte", este o problema de viata si de moarte pentru noi.

„Preotii si conducatorii s-au limitat la o însiruire de ceremonii. Ei erau multumiti cu o religie legalista si le era cu neputinta sa dea si altora adevarurile vii ale cerului[...]
Credinta care lucreaza din iubire si curata sufletul nu are nimic de a face cu religia Fariseilor, alcatuita din ceremonii si porunci omenesti."
- AA15
Căci la Tine este izvorul vietii; prin lumina Ta vedem lumina.(Ps. 36:9)
rubyss
 
Posts: 236
Images: 0
Joined: Tue May 24, 2005 1:55 am
Location: Arkansas

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66035 ] Postby Romaios on Wed Jul 02, 2008 6:34 am

rubyss wrote:„Preotii si conducatorii s-au limitat la o însiruire de ceremonii. Ei erau multumiti cu o religie legalista si le era cu neputinta sa dea si altora adevarurile vii ale cerului[...]
Credinta care lucreaza din iubire si curata sufletul nu are nimic de a face cu religia Fariseilor, alcatuita din ceremonii si porunci omenesti."
- AA15


Credeţi că o întâlnire casual, un gospel-show la care lumea se adună pentru worship (?) şi evită programatic orice ceremonie/ritual (deşi, inevitabil, se ajunge la o serie de repetiţii şi clişee), este mai "dumnezeiască" decât, să zicem, Dumnezeiasca Liturghie a Sf. Ioan Gură de Aur? Chiar nu puteţi concepe că nu orice rit înseamnă automat formalism şi fariseism şi că, aşa cum există formă fără fond, poate exista şi armonie între credinţă şi formele prin care se exprimă?

Uitasem să mai amintesc de Cineva, care a citit într-un sabat - de la amvon - lectura din Profeţi (haftara):

Luca 4:16 Şi a venit în Nazaret, unde fusese crescut, şi, după obiceiul Său, a intrat în ziua sâmbetei în sinagogă şi S-a sculat să citească.
17 Şi I s-a dat cartea proorocului Isaia. Şi, deschizând El cartea, a găsit locul unde era scris:
18 "Duhul Domnului este peste Mine, pentru care M-a uns să binevestesc săracilor; M-a trimis să vindec pe cei zdrobiţi cu inima; să propovăduiesc robilor dezrobirea şi celor orbi vederea; să slobozesc pe cei apăsaţi,
19 Şi să vestesc anul plăcut Domnului".
20 Şi închizând cartea şi dând-o slujitorului, a şezut, iar ochii tuturor erau aţintiţi asupra Lui
.
ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66036 ] Postby radurus on Wed Jul 02, 2008 6:48 am

La Sibiu am avut saptamana trecuta scoala biblica de vacanta.
A trebuit reamenajata "scena". Am scos amvonul pt ca trebuia loc pt. scenete...
La noi mereu se schimba peisajul pe scena in functie de ceea ce vrem sa facem.
Daca este program "masa rotunda" atunci amvonul este putin cam in plus.
... si mai avem si un ecran de proiectie (pentru cantece si alte activitati) care are si el nevoie de spatiu.
Acum de obicei amvonul sta mai aproape de sala (pe capacul de la bazinul de botez). Daca e nevoie de bazin, mutam amvonul mai in spate.
Dar daca nu prea este loc pt. amvon, atunci il inlocuim cu un suport simplu negru (pt. biblie, notite, foi...ce mai are vorbitorul pe acolo).
Dar nu sunt comentarii din cauza asta.
Se face prea mult tam-tam pe niste chestii care sunt de mica importanta.
Noi incercam sa le trezim putin respectul membrilor rugandu-i sa nu mai intre/iese pe usa in timpul rugaciunii/cantarii, sa pastreze linistea in pauza in sala (ca este galagie ca la piata).
Last edited by radurus on Wed Jul 02, 2008 7:01 am, edited 1 time in total.
Mereu ma gandesc daca sa spun ceva....Conteaza parerea mea?
User avatar
radurus
 
Posts: 317
Images: 1
Joined: Thu Nov 30, 2006 8:51 am
Location: Sibiu

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66038 ] Postby rubyss on Wed Jul 02, 2008 7:00 am

Romaios wrote:Credeţi că o întâlnire casual, un gospel-show la care lumea se adună pentru worship (?) şi evită programatic orice ceremonie/ritual (deşi, inevitabil, se ajunge la o serie de repetiţii şi clişee), este mai "dumnezeiască" decât, să zicem, Dumnezeiasca Liturghie a Sf. Ioan Gură de Aur?


Ok. Cred ca iti inteleg modul de gandire, il aveam si eu odata...
In primul rand, nu ai inteles ce am vrut sa spun. Nu am vrut sa spun ca orice ceremonie/ritual este pacat. Insa esecul spiritual incepe abia atunci cand am pierdut latura spirituala a ceremoniei, si am ramas doar cu... forma. Un "gospel-show" care are ca scop de a evita orice ceremonie/ritual nu are succes mai mare decat ceremonia/ritualul in sine. Criteriul dupa care se ghideaza crestinul nu este acela de a se feri ca de otrava de ceremonii, cum nu e nici acela de a-si face din ceremonii un scop in viata.


Chiar nu puteţi concepe că nu orice rit înseamnă automat formalism şi fariseism şi că, aşa cum există formă fără fond, poate exista şi armonie între credinţă şi formele prin care se exprimă?


Nu poti sa pui unui adventist o astfel de intrebare, decat daca nu stii ca si el are multe ceremonii si chiar traditii in biserica... Insa toate aceste forme se transforma in "religia Fariseului", daca se pierde continutul.
Căci la Tine este izvorul vietii; prin lumina Ta vedem lumina.(Ps. 36:9)
rubyss
 
Posts: 236
Images: 0
Joined: Tue May 24, 2005 1:55 am
Location: Arkansas

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66041 ] Postby Romaios on Wed Jul 02, 2008 7:59 am

radurus wrote:Se face prea mult tam-tam pe niste chestii care sunt de mica importanta.
Noi incercam sa le trezim putin respectul membrilor rugandu-i sa nu mai intre/iese pe usa in timpul rugaciunii/cantarii, sa pastreze linistea in pauza in sala (ca este galagie ca la piata).


Problemele pe care le menţionaţi sunt de fapt simptomatice. Oamenii încep să devină gălăgioşi şi neatenţi tocmai din pricină că s-a creat un vid spiritual prin eliminarea formelor ritualice tradiţionale. În locul lor rămân doar vorbe. Totul depinde de măiestria şi meşteşugul oratorului/cântăreţului, pentru că nu mai sunt forme/rituri care să suscite respect prin vechimea şi sacralitatea lor.

Cu alte cuvinte, dacă pastorul care ţine predica nu e un vorbitor priceput sau spune lucruri pe care le-am tot auzit (clişee), mă plictisesc şi încep automat să mă foiesc şi să-mi caut de lucru. Dar dacă vine un predicator celebru, să zicem, de peste hotare, sunt ochi şi urechi şi îi sorb cuvintele de pe buze. Fără s-o ştiţi, centrul atenţiei se deplasează de la Dumnezeu (cele nevăzute) asupra predicatorului-vedetă, iar dacă acesta nu e un bun orator, atenţia se împrăştie. Actul liturgic (închinarea) în sine nu mai există - tot ce rămâne e ... entertainment (chit că îi spune, hilar, "muzică worship").
ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66068 ] Postby Ahito on Wed Jul 02, 2008 3:16 pm

Va rog sa va luati un pic de timp sa cititi tot...

Cu multi ani in urma,toti pastorii trebuiau sa poarte o imbracaminte speciala,asa cum se mai practica in tarile catolice.
Pastorii aveau ca si soldatii,o anumita uniforma.Ei purtau palarii cu borul ridicat,un papion in loc de cravata,pantaloni scurti si peruca.
Nu conta daca cineva avea parul bogat sau era chel.Cei ce aveau par trebuiau sa si-l taie si sa-si puna peruca.

De asemenea,era obligatorie purtarea robei.
Era ceva iesit din comun sa se oficieze o slujba fara a avea o asemenea vestimentatie.
Fara indoiala,ca la un asemenea costum special s-a ajuns printr-un sir de inovatii,caci avem toate motivele sa credem ca apostolii si pastorii ce le-au urmat din cele dintai timpuri nu se deosebeau cu nimic de ceilanti oameni prin tinuta.
Acum toate aceste lucruri au cazut in dizgratie,unul dupa altul,ca urmare a introducere unor masuri noi,astfel ca exista numeroase Biserici in care pastorul ar putea predica,fiind imbracat ca oricare dintre ascultatorii sai,fara ca prin aceasta sa se creeze vreun neajuns.
Dar la fiecare din aceste modificari membrii Bisericii se plangeau si protestau ca si cum ar fi fost vorba de abandonarea unor randuieli divine,orice schimbare fiind taxata drept o "inovatie".

Cand palariile cu borul ridicat au facut loc palariilor obisnuite,batranii au fost in mod deosebit mirati. " Este dezonorant,pentru un pastor,ziceau ei,sa poarte o palarie rotunda".Considerau ca pe un lucru indecent.

Tot asa s-a intamplat cand pastorii au renuntat la papion pentru a-si pune cravate sau gulere rasfrante.Se spunea ca ei vor deveni mireni,lumesti,si alte lucruri asemanatoare.

Exista si in zilele noastre,Biserici in care pastorilor le este teama sa nu apara cu cravatala anvon pentru a nu fi taxat ca atare.Ieri-alanta ieri un pastor isi punea problema,intr-o Biserica,daca alegand o cravata neagra s-ar creea vreo dificultate in timpul predicii.El de obicei nu purta cravata,insa nu stia daca este potrivit sa apaara asa la anvon,
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66069 ] Postby Florin Laiu on Wed Jul 02, 2008 3:31 pm

Ahito wrote:........Sper sa nu ma considerati eretic...Sa aveti pace!

Dragă Ahitofele,
Nu eşti eretic, eşti bine de tot. Cel puţin, dacă mai faci şi un alt fel de bine în sabat decât să stai numai în Biserică toată ziua, mergi exact pe urmele lui Iisus. Nu mă refer la orice fel de bine, ştii tu (Iisus nu mergea să le repare tâmplăria la văduve în ziua Sabatului!).
Chestiunea cu sacoul n-am înţeles-o prea bine. Preferi să vii în "geacă" sau flanea? Sau acum, că e vară, vii în bluză? Şii eu merg în bluză vara, şi îi mai "corup" şi pe alţii. După ce îi voi corupe pe toţi, nu vei mai avea probleme.Image
Florin Laiu
 
Posts: 44
Joined: Tue May 27, 2008 6:29 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66070 ] Postby Ahito on Wed Jul 02, 2008 3:38 pm

Tot asa s-a intamplat si cu pantalonii scurti.Acestia erau priviti ca un element esential pentru caracterul si vocatia pastorului.
|La noi lucrul acesta pare ridicol,dar a fost o vreme cand oamenii seriosi care iubeau Biserica aveau impresia ca se prabusesc temeliile ei daca un pastor indraznea sa se duca la anvon cu pantaloni lungi.
La fel a fost si in cazul perucilor.Se vorbea in cercurile crestine,despre aceasta peruca asa ca despre un drept divin si s-a renuntat la ea aproape cu aceiasi greutate cu care s-ar fi renuntat la Biblie.
Robele erau considerate un alt atribut al caracterului pastoral.
Ma intreb cum s-a ajuns la convingerea ca un pastor,pentru a predica cu succes,trebuie sa poarte roba si peruca?
De unde aceasta pretentie ca fiecare slujitor bisericesc sa se serveasca de aceste lucruri?
Cum se face ca renuntarea la asemenea lucruri s-a produs cu mari dificultati,fiind insotita de socuri si de tulburari care au afectat,mai mult sau mai putin,pe membrii bisericii crestine?
Din aceasta cauza a avut de suferit Evanghelia curata data de Christos!
Cat de falsa poate sa fie o asemenea conceptie,caci eu sunt convins ca nimic din cele amintite nu avea ceva comun cu principiile crestine ! ! !
Cand li se luau oamenilor aceste lucruri la care ei tineau atat de mult,ei formulau aceeasi plangere ca Mica de altadata : "Dumnezeii mei pe care mi-i facusem mi i-ati luat"....(Jud 18,24)
Insa prin inlaturarea acestor forme caracterizate de un aspect superstitios,Biserica nu a avut decat de castigat,iar viata ei spirituala a cunoscut o si mai mare propasire.
In concluzie,trebuie sa observati ca vestimentatia pastorilor din zilele noastre a fost rezultatul unui intreg sir de inovatii.

Vreti sa va mai zic si de alte lucruri care par dumnezeiesti,dar nu sunt?La care Biserica nu ar renunta..crezandu-le date de Cer?...Inet incet voi ajunge si la ..."traditia anvonului"...
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66072 ] Postby Ahito on Wed Jul 02, 2008 3:45 pm

Bineinteles ca nu merg sa muncesc(adica sa "pun tamplaria vaduvelor" in Sabat...si daca tot is acolo sa le cer si bani...doar nu am muncit degeaba)...Nu...Am fost dat afara de la servici de multe ori...si fiind student foarte greu gasesc de lucru..da am indurat...stiind ca am pe Cineva sus care ma vede...Doar na...Intr-o zi sper sa fac si teologia....doar de aia am visat pana acum asta...
Draga Florin...Eu la biserica acum avara prefer sa merg intr-o camasa cu maneca scurta si fara cravata...tot la fel si la anvon...Dar sunt multi care ma cearta..si ma dau de exeplu(negativ)in predica....Le dau text Biblic pentru felul in care ma imbrac...dar degeaba...si na...asa sunt conservatorii...
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66077 ] Postby Romaios on Wed Jul 02, 2008 4:11 pm

Ahito wrote:Le dau text Biblic pentru felul in care ma imbrac...dar degeaba...si na...asa sunt conservatorii...


Text biblic pentru îmbrăcăminte? Cam aşa?


Iar preotul se îmbracă în acelaşi timp cu diaconul, în acest chip: luând stiharul în mâna stângă şi închinându-se de trei ori spre răsărit, îl binecuvântează, zicând:

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

Şi sărutând apoi semnul Sfintei Cruci de pe el, se îmbracă zicând:

Bucura-se-va sufletul meu că m-a îmbrăcat în veşmântul mântuirii şi cu haina veseliei m-a împodobit; ca unui mire mi-a pus cunună şi ca pe o mireasă m-a împodobit cu podoabă.

După aceea, luând epitrahilul, îl binecuvântează şi, sărutând crucea de pe gulerul epitrahilului, îl pune pe grumaz, zicând:

Binecuvântat este Dumnezeu, Cel ce varsă harul Său peste preoţii Săi, ca mirul pe cap, ce se pogoară pe barbă, pe barba lui Aaron, ce se pogoară pe marginea veşmintelor lui.

Apoi, luând brâul, îl binecuvântează şi, sărutând crucea de la mijlocul lui, se încinge cu el, zicând:

Binecuvântat este Dumnezeu, Cel ce mă încinge cu putere şi a făcut fără prihană calea mea, Cel ce întocmeşte picioarele mele ca ale cerbului şi peste cele înalte mă aşează.

Când pune mânecuţele la mâini, sărută de asemenea semnul Sfintei Cruci de pe ele, spunând la cea dreaptă:

Dreapta Ta, Doamne, s-a preaslăvit întru tărie; mâna Ta cea dreaptă, Doamne, a sfărâmat pe vrăjmaşi şi, cu mulţimea slavei Tale, ai zdrobit pe cei potrivnici.

Iar la stânga, zice:

Mâinile Tale m-au făcut şi m-au zidit; înţelepţeşte-mă şi voi învăţa poruncile Tale.

Luând apoi felonul, îl binecuvântează şi, sărutându-l după rânduială, se îmbracă, zicând:

Preoţii Tăi, Doamne, se vor îmbrăca întru dreptate şi cuvioşii Tăi întru bucurie se vor bucura, totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.
ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66078 ] Postby Ahito on Wed Jul 02, 2008 4:25 pm

Nu asa fratele meu...trb versete mai usoare ca sa inteleaga....De exemplu:Ezechiel 44,17-18
"Se vor imbraca in haine de in;nu vor avea pe ei nimic de lana,cnad vor face slujba in portile curtii dinlauntru si in casa,
Vor avea pe cap si scufii de in,si izmene de in(inul e un material ff subtire)pe coapsele lor,nu se vor incinde cu ceva care sa aduca sudoarea"..
Dumnezeu se gandeste si la noi...dc sa se imbrace subtire???ca sa nu aduca sudoare...imagineazati ....nu era usor pentru ei...sa stea si sa vorbeasca poporului...mirosul acela de sange...si mai erau si transpirati....direct..la spital ajungeau...da cum nu era spital..ajungeau la polu nord sa se racoreasca...(glumeam..)
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66081 ] Postby Romaios on Wed Jul 02, 2008 5:56 pm

Prea bine, dragă! Să nu-ţi uiţi scufia!
Attachments
1975_Camauro__2.jpg
1975_Camauro__2.jpg (5.81 KiB) Viewed 9617 times
1614_Abune_Paulos_5th_Bild_3a.jpg
Dacă ţii neapărat să fie din in, ia-o pe asta!
1614_Abune_Paulos_5th_Bild_3a.jpg (19.34 KiB) Viewed 9632 times
2466_Fr_Bede_Galero_9.jpg
Ca să te fereşti de insolaţie şi să-ţi păstrezi echilibrul, acest galero e ideal...
2466_Fr_Bede_Galero_9.jpg (35.02 KiB) Viewed 9633 times
Last edited by Romaios on Thu Jul 03, 2008 1:36 am, edited 4 times in total.
ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66082 ] Postby Romaios on Wed Jul 02, 2008 5:58 pm

După ce trec căldurile:
Attachments
1624_Judaica_Hut_Shtreimel.jpg
Mai pe iarnă, îţi recomand un ştraimăl.
1624_Judaica_Hut_Shtreimel.jpg (7.11 KiB) Viewed 9618 times
1625_Judaika_Hut_Spodek.jpg
Şi în caz că dă gerul, cu spodekul ăsta sigur te-ai scos!
1625_Judaika_Hut_Spodek.jpg (9.45 KiB) Viewed 9631 times
ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66085 ] Postby Florin Laiu on Wed Jul 02, 2008 7:32 pm

Am vizionat filmul discuţiei dintre Eddie baptistul şi Adrian adventistul. Interesant şi instructiv. Cred şi eu că avem unele probleme cu argumentarea, dar ştiu din experienţă că oamenii sunt destul de diferiţi. Nu toţi baptiştii sunt sensibili la aceleaşi argumente, aşa că trebuie să facem ca medicul care tratează bolnavul şi nu boala. Aşa avea foarte multe de spus la capitolul acesta. Felicitări Eddie pentru iniţiativă.
Mi-aş permite, totuşi, jucând rolul unui adventist, să-i suflu lui Adi câteva obiecţii faţă de unele afirmaţii ale tale:

1. "Mărturia lui Iisus = mărturisirea Evangheliei"
Convenţional, Eddie, ai dreptul să formulezi o asemenea ecuaţie, dar dacă te referi la expresia din Ap 19:10, într-o exegeză critică, acolo "mărturia lui Iisus (nu pentru Iisus, ci din partea lui Iisus) este spiritul profeţiei (adică harisma profetică, darul profetic). Te rog să observi cum aceeaşi replică a îngerului este reluată şi explicată în Ap 22:9, unde în loc de spiritul profeţiei găsim expresia "fraţii tăi profeţi". Este foarte clar că autoritatea noutestamentară e întemeiată pe primele două mari harisme: apostolia şi profetismul (1Cor 12:28-29; Lc 11:49; Ef 2:20; 3:5; 4:11; Ap 18:20). După aceea vin învăţătorii, evangheliştii, taumaturgii, und so weiter...
Referitor la afirmaţia că EGW nu a citat Ap 19:10 în afirmarea darului ei, nu cred că poţi folosi cu seriozitate un asemenea argument. În primul rând, după propria ta afirmaţie, nu susţii o doctrină cu EGW, ci cu Biblia. În al doilea rând, nu este concludent un argument ex silentio. În al treilea rând, AZS au folosit întotdeauna acest text doar ca o explicaţie la Ap 12:17, iar aplicaţia AZS istorică a acestui ultim text la spiritul profeţiei este neechivocă [vezi şi [FONT=Arial]Loma Linda Messages (1981), p. 33, par. 5 sq ].http://www.egwtext.whiteestate.org/cgi- ... 0210828352 . Însă ai dreptate, că exegeza textului nu trimite la Ellen White, ci la fenomenul profetic ca dar în Biserică. Şi este păcat că nu amintim şi de adolescenţii din Suedia, şi în special de William Foy, ale cărui viziuni nu circulă suficient printre AZS. Mă refer exact la cazuri pe care EGW le confirmă ca profetism autentic. Niciodată, până la moartea ei, nu a confirmat ea printre AZS pe vreun pretins profet, dar s-a abţinut să vorbească despre viitor, arătând că Dumnezeu nu i-a descoperit. Sunt convins însă, că în timpul ploii târzii, mărturia vie va fi restaurată. Practic noi suntem într-o perioadă de probă, foarte interesantă, ca evreii între Maleachi şi Ioan Botezătorul, care aveau doar macabei, farisei, sauduchei, esenieni, dar nici un profet nu mai polariza poporul. [/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]2. "Pavel a prezentat sabatul ca pe ceva opţional".[/FONT]
[FONT=Arial]Sorry, te înţeleg, dar nu pot fi de acord. În primul rând, Pavel nu a prezentat deloc sabatul în scrierile care ne-au rămas de la el. Ni se spune doar despre el, că sâmbăta obişnuia să meargă la sinagogă, ca să predice, ba îl întâlnim, tot sâmbăta, şi într-un oratorium improvizat în natură, la ieşirea din cetatea Filippi. [/FONT]
[FONT=Arial]Pentru Pavel, sabatul este ceva ca de la sine înţeles, indiscutabil şi necontroversat (nici adversarii nu i-au imputat profanare sau opoziţie faţă de sabat), dar el nu spunea păgânilor că sabatul e opţional, ca şi cum ar fi fost vorba de circumcizie. Epistolele lui dovedesc că el îi instruia pe convertiţi în toate privinţele. Adesea întâlnim referiri la "cum vă spuneam când eram la voi" etc. Ca să nu mai vorbim de faptul că doar parte din epistolele lui s-au păstrat. Nu vreau să sugerez că autoritatea paulină cu privire la sabat ar sta undeva într-o tradiţie parabiblică, asemenea argumentului ortodocşilor în apărarea tuturor invenţiilor lor). Dar realitatea este că Pavel nu avea nevoie să-i dădăcească pe păgâni cu privire la sabat, fiindcă Biblia arată că, Pavel îi întâlnea pe păgâni, ca şi pe evrei, de regulă în sinagogi. Nu este interesant că "apostolul neevreilor" prefera sinagogile ca loc de predicare? De ce n-a lăsat el sinagogile în grija lui Petru şi al celorlalţi unsprezece? Din ce observ eu, liderii Bisericii din acea vreme, în frunte cu apostolii, nu-şi făceau asemenea griji cu privire la neevrei, deoarece "[FONT=Times New Roman][/FONT]
[/FONT]
[LEFT]Acts 15:19.21 „De aceea, eu sunt de părere să nu se pună alte poveri asupra păgânilor cari se întorc la Dumnezeu; .... Căci încă din vechime, Moise (=Pentateucul) are în fiecare cetate oameni care îl predică, fiindcă este citit în sinagogi în toate zilele de Sabat."`Textul arată că apostolii erau conştienţi de faptul că păgânii aveau habar despre stilul de viaţă al evreilor şi despre cartea de căpătâi. Ba chiar în Enciclopedia Iudaică se poate găsi informaţia că existau mulţi păgâni care simpatizau cu iudaismul în acele vremuri şi care aprindeau luminile de sabat şi vizitau sinagogile. Ei bine, aceştia au fost primii convertiţi ai lui Pavel. [/LEFT]
[LEFT]O idee mult mai dificilă este aceea pe care a ridicat-o Eddie acum despre sclavii creştini, dacă ei ţineau sau nu ţineau sabatul. Sclavul făcea parte din familie, din punct de vedere religios, în acele timpuri, şi trebuia să respecte religia stăpânului, sau, mai corect spus, avea dreptul la religia stăpânului. Dacă stăpânul era despotic, sau era, să zicem, preot păgân, sau un magistrat antisemit, putea să-l oblige pe sclav să se închine la idoli, să mănânce lucruri jertfite idolilor, ca să nu mai vorbim de sabat. Probabil, nu este înţelept să excluzi un sclav pentru că sub presiunea stăpânului, a călcat strâmb, a mâncat ce era jertfit idolilor, a violat sabatul sau cumva a tăgăduit public pe Christos ca Dominus. Lipsa de rezistenţă este un fapt trist, şi dovedeşte nnecredinţă şi teamă, care, dacă nu se vindecă, duce la pieire (cf. Ap 22). Dar după cum cei care au mers la război şi au tras în direcţia în care au fost obligaţi, sau care au călcat sabatul frecventând şcolile lumeşti, n-au fost excluşi (şi nu puteau fi excluşi!), cred că primii creştini nu acţionau atât de grăbiţi în acest punct. Nu-i de mirare însă că sabatul, deşi s-a perpetuat în forme mai slabe în următoarele veacuri, deja începând cu secolul al II-lea începea să dea semne de "oboseală". [/LEFT]
[LEFT]Probabil, cea mai spectaculoasă reabilitare a sabatului, în timpurile Reformei, a fost prin intermediul anabaptiştilor sabatarieni şi al baptiştilor de ziua a şaptea. [/LEFT]

[LEFT]3. "Noi trebuie să predicăm sabatul ca sigiliu (cf. Ap 7 etc.), nu ca poruncă a decalogului, nici ca poruncă apostolică." (nu citez eact, doar ideea -- sper că nu distorsionez)[/LEFT]

[LEFT]Nu contrazic metoda aceasta, foarte probabil că în unele cazuri este cea mai bună. Dar teologic mi se pare că are unele probleme. Vreau să spun, că dacă sabatul nu este înainte de toate un imperativ biblic, celelalte motivaţii sunt prea slabe ca să adopţi sau să păstrezi sabatul. Cum ar putea Dumnezeu să facă din sabat un semn al apartenenţei şi un test escatologic universal, dacă mai întâi n-ar fi dat o poruncă în acest sens. Simpla imitaţie a lui Iisus sau a apostolilor nu este un motiv suficient, deoarece Pavel a ţinut şi alte sărbători menţionate (Paştele, Cincizecimea), ba încă Paştele l-a şi subliniat teologic (1Cor 5:7-8; apropo de asta, am fost surprins să observ că şi Comentariile AZS şi Ellen White vorbind despre cazul din FA 20:6 şi 1 Cor 5:7-8 arată că Pavel ţinea Paştele). Cineva ar putea aduce argumentul că Iisus a ţinut sabatul ca şi pe celelalte sărbători, fiind evreu; apostolii, fiind evrei, au avut acelaşi stil de viaţă. Dar că ei nu puneau această "greutate" şi peste pagano-creştini. Evanghelicii sunt în general de acord că iudeo-creştini au continuat să ţină sabatul şi alte iudaisme, în timp ce pagano-creştinii, convertiţii lui Pavel etc., au mers pe o cale mai "evanghelică".[/LEFT]

[LEFT]Nu încerc o dispută ieftină cu Eddie, dar eu v-aş propune tuturor să încercaţi să depăşiţi argumentele polemice ale lui Pavel despre cele două legăminte. Nu vreau să spun că trebuie să le abandonaţi, ci pentru moment să uitaţi toată explicaţia lui, sau mai degrabă să luaţi exmplul bereenilor, care îndrăzneau să-l verifice chiar şi pe marele Pavel. Bineînţeles, îl verificau cu Moise, cu Ieremia şi cu alţi autori TNK, nu cu maxime rabinice. Eu nu pretind că am ajuns la capătul unui asemenea studiu, dar dacă studiezi tema legămintelor în tot VT, începând din Geneza, în mod consecvent, atent şi apoi sistematizat, vei observa că pentru moment, povestea cu cele două legăminte începe să se clatine, înainte de a se reaşeza pe temelii mai bune. http://florin.laiu.googlepages.com/bibliasiteologiafederala[/LEFT]
[LEFT]Eu cred că acest subiect este unul din cele mai prost înţelese şi foarte dificil. În orice caz, nu m-aş teme să vorbesc baptistului despre cele zece porunci. Mai întâi, mulţi baptişti sunt baptişti-calvinişti, care recunosc valabilitatea întregului declaog în NT (cu excepţia că porunca a patra este reinterpretată, pe principiul esenţei morale, la duminică!). Apoi, dacă este adevărat că decalogul este parte exclusivă a vechiului legământ, atunci ce caută în Ap 11:19 ca măsură a judecăţilor lui Dumnezeu? Nu uitaţi că, de fapt, acesta a fost textul care i-a convins pe AZS de valabilitatea sabatului, motiv repetat şi în viziunile EGW. [/LEFT]
[LEFT]Studiind legămintele, veţi observa că multe afirmaţii făcute despre calea mântuirii (că există vreun legământ fără condiţii!) sunt gratuite. Pavel citează despre legământul cel nou din Ieremia 31 şi îl aplică la Christos. Dar Pavel face astfel o aplicaţie secundară a profeţiei, şi nu o exegeză, deoarece profeţia se referea clar la timpurile ieşirii din exilul babilonic. Nu poţi confunda vechiul legământ nici cu cerinţele ceremoniale, fiindcă în noul legământ, al întoarcerii din exil, este restabilit sistemul ceremonial. Ezechiel dă detalii, iar Isaia , prevăzând că religia lui Israel va fi adoptată de oameni din multe popoare, menţionează, pe lângă sabat, şi jertfele, preoţia levitică ([FONT=Verdana,sans-serif]56:6-7; 66:20-23[/FONT]) etc. Studiul legămintelor este o provocare serioasă, ca şi studiul aspectelor condiţionate ale profeţiilor (dintre care multe nu s-au împlinit şi nu se vor mai împlini în forma în care au fost făcute iniţial. De aceea nu este corect să argumentăm că în Is 65-66 se vorbeşte despre noul pământ, fiindcă Isaia vorbeşte acolo, cum zicea Eddie, şi de lună nouă, şi de preoţi, leviţi şi templu, nu doar de sabat). [/LEFT]
[LEFT]Toată neînţelegerea pleacă de la preluarea unei viziuni superficiale despre legăminte. Nu întâmplător, aceia dintre AZS care au început să studieze teologia legămintelor în forma predicată de baptişi (care este preluată superficial de la Pavel şi formulată iniţial nu ca doctrină, ci ca argumentaţie polemică împotriva iudaizanţilor) au respins în mod deschis sabatul (e.g. Brinsmead, Ratzlaff, prietenul meu GJP etc.). [/LEFT]

[LEFT]Pentru cei care însă se încurcă în teologia legămintelor, sunt de acord că sursa biblică fundamnetală pentru sabat este în Geneza 2. În NT, dovezile cele mai solide sunt următoarele: Ap 11:19 coroborat cu Lc 23:56 (KJV): "[SIZE=100]and rested the sabbath day according to the commandment." (NIV: [SIZE=100]But they rested on the Sabbath in obedience to the commandment)[/SIZE]." De ce Luca, singurul scriitor biblic neevreu, scriindu-şi evanghelia lui adresată neevreilor (el fiind un coleg al lui Pavel), a ţinut să sublinieze că femeile care cunoscuseră cel mai bine pe Iisus (Maica Domnului şi toate Mariile, Martele, Salomeile şi Suzanele) erau atât de conştiincioase faţă de Poruncă, încât n-au rămas după apusul soarelui nici măcar să ungă trupul mort al lui Iisus. Au aşteptat până duminică dis-de-dimineaţă. Este foarte interesant că unii traducători, înţelegând forţa teologică a expresiei "s-au odihnit după Poruncă", au atenuat-o, redând-o în forma: "s-au odihnit după Lege". Legea este folosită foarte frecvent în NT cu referire la religia iudaică, şi astfel s-ar sugera că femeile s-au odihnit, fiindcă aşa cerea legea iudaică şi se temeau să scandalizeze pe farisei. Dar expresia "după Poruncă", fără a explica a cui poruncă, arată clar că se referă la Porunca divină. Luca spune că ele au respectat porunca divină. Şi spune acest lucru în primul rând neevreilor. Nu mă mir că în Faptele Apostolilor, tot el vorbeşte cel mai mult despre sabat. [/SIZE][/LEFT]

[LEFT]Există şi un text, de obicei tradus cam aproximativ, dar suficient de clar pentru cine îi găseşte subtilitatea: 1Tim 1:8-10. Aici Pavel aranjează lista păcatelor într-o ordine decalogică. A se vedea http://tornafratre.blogspot.com/2008/02/mic-arad-pentru-studenii-n-teologie-1.html[/LEFT]

[LEFT]Vă mulţumesc pentru atenţie ! [/LEFT]
[FONT=Arial][/FONT]
Florin Laiu
 
Posts: 44
Joined: Tue May 27, 2008 6:29 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66086 ] Postby Ahito on Thu Jul 03, 2008 1:39 am

Romarios...
Crezi ca ai fost foarte inspirat de Dumnezeu cand ai ales sa iti bati joc de parerea mea?
Dumnezeu sa te ajute.....Din cauza unor oameni ca tine(putin inapoiati in ce priveste religia),Biserica de-a lungul timpului a avut de suferit.
Dumnezeu sa te ajute si sa te binecuvinteze....
Eu ii inteleg pe astia ca voi...cand nu au argument biblic..iau piatra...Nah e de inteles doar suntem oameni pacatosi...
Incearca sa mai citesti si dati ochelarii de cal jos...
Imi cer scz daca te simti ofensat.
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66087 ] Postby Romaios on Thu Jul 03, 2008 1:59 am

Dragă Ahito, nu mă simt ofensat câtuşi de puţin (spre deosebire de dumneata, din păcate). Bagă de seamă că am răspuns cu o glumă la "glumă" şi îmi pare rău dacă ai resimţit-o ca pe o "piatră", pentru că - sincer - nu asta era intenţia. Cu "înapoierea" ai dreptate - noi, ortodocşii, suntem mai retro în materie de modă ecleziastică, dar asta se întâmplă intenţionat, nu din ignoranţă.

Ahito wrote:Dumnezeu se gandeste si la noi...dc sa se imbrace subtire???ca sa nu aduca sudoare...imagineazati ....nu era usor pentru ei...sa stea si sa vorbeasca poporului...mirosul acela de sange...si mai erau si transpirati....direct..la spital ajungeau...da cum nu era spital..ajungeau la polu nord sa se racoreasca...(glumeam..)


PS Uitasem să-ţi spun că aci comiţi un anacronism - preoţii de la Templu nu erau predicatori cum găseşti azi la adunare. De instrucţia poporului se ocupau în primul rând sinagoga, cărturarii şi fariseii.
ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66090 ] Postby Ahito on Thu Jul 03, 2008 2:49 am

Dragul meu....nu uita ca si noi suntem preoti....pentru ca "a facut din noi o imparatie si preoti pentru Dumnezeu..."Apoc 1,6.

Evreii aveau preotia lor...care cu timpul s-a pervertit...,Te tor sa citesti cartea Evrei..daca nu ai citito pana acum...(Biblia este singura in masura sa ne dea sfaturi si invataturi)..Sfantul apostol Pavel vorbeste despre vechea preotie din Israel care este inlocuita de Christos (Ca mare preot),.Cele vechi erau doar niste porunci pamantesti care aratau la cel ce va sa vina sa intemeieze o noua preotie,vesnica...Citeste cap 9....

Ceea ce vreau sa spun e ca Isus a trimes apostolii in toata lumea...
Nu cred ca apostolii si primii pastori se diferentiau cu ceva de ceilanti....
Noi ca si crestini trebuie sa fim o lumina pentru cei din jur,
(Imparatul Ahazia a trimes slujitorii sai la un vrajitor sa ii spuna daca va trai sau va muri...pe drum slujitorii s-au intalnit cu omul lui Dumnezeu si el le-a zis...intorcetiva la imparatul vostru si spunetii astfel...Nu te vei mai ridica din patul tau ci vei muri, ca sa se stie ca este Dumnezeu in Israel...ei au ajusnsi iau spus imparatului...(acum fii atent).."Ahazia lea zis"ce infatisare avea omul acela....Ei au raspuns"Era un om imbracat cu o manta de par si incins cu o curea la mijloc.Si Ahazia a zis "Este Ilie Tisbitul")

Ce vreau sa spun cu asta(ca sa nu imi ceri iar sa ma imbrac cu o manta de par)e ca oamenii lui Dumnezeu au fost diferiti chiar si prin imbracam,imbracaminte(Ioan Botezatoru,purta hainele profetului Ilie...nu erau la moda...erau demodate...cu sute de ani inainte a fost Ilie),dar noi ca si crestini trb sa ne deosebim de ceilanti..."Nu va inselati prea iubitii mei frati;opice lucru bun si orice dar desavarsit vine de sus,pogorandu-se de la Tatal luminilor,in care nu este nici schimbrare ,nici umbra de mutare"Iacov 1,16-17.

Lumea se schimba,dar nu e corect sa spunem ca si Dumnezeu se schimba.Ai fost vreodata cunoscut pe strada,ca esti crestin?Daca da Dumnezeu sa fie laudat,dar daca nu...de ce?
Ai fost vreodata confundat cu un om a lui Dumnezeu?Poate ca da..Dumnezeu sa fie laudat...dar daca nu...de ce?Fii luminilor nu au nimic in comun cu fii intunericului,deci sunt de acord ca in viata noastra sa avem numai lucruri care vin de la Dumnezeu.Vorbe care vin de la Dumnezeu,imagini care vin de la Dumnezeu,cuvinte care vin de la Dumnezeu,gesturi care vin de la Dumnezeu si dati-mi voie sa scriu...si haine care vin de la Dumnezeu.Bine....nah...stati linistiti..si eu si voi putem sa facem ce vrem..sa ne imbracam cum vrem...dar sa nu creada vre'unu din noi ca Dumnezeu se schimba..

Uite te provoc la ceva...Uitate in dulap si vezi cate din hainele tale sunt de la Dumnezeu,si cate sunt de la oameni...vezi in care parte trage mai mult balanta.Noi ca si crestini trebuie sa ne imbracam decent(sunt de acord),dar nu trebuie sa dam in fariseism....sa uitam chinuim sa fim asa cum vrea Biserica...Dumnezeu ne vrea pe noi...odata ce esti schimbat in interior,nu te mai poti imbraca de capul tau.

Imbracamintea e foarte importanta..mai ales ca traim intro epoca a modei...colectia de vara..colectia de toamna..colectia de iarna...colectia de primavara....suntem capttivati...cheltuim multi bani pe acestea...crezand ca asa vom da bine in Biserica...dar ia gandestete cate din femeile de la Biserica s-ar mai farda si machia daca ar fi doar ele cu Dumnezeu....Noi din pacate am uitat ce inseamna sa te imbraci pentru Dumnezeu...si ne inrobim cu lucruri grele...haine incomode...cand Dumnezeu ne cere doar sa fim decenti...sa fim deosebiti...
Sper ca nu v-am plictisit..si ca ceea ce am scris sa zideasca nu sa darame....Sa aveti pace...
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66092 ] Postby Romaios on Thu Jul 03, 2008 4:09 am

Ahito wrote:Dragul meu....nu uita ca si noi suntem preoti....pentru ca "a facut din noi o imparatie si preoti pentru Dumnezeu..."Apoc 1,6.

Evreii aveau preotia lor...care cu timpul s-a pervertit...,Te tor sa citesti cartea Evrei..daca nu ai citito pana acum...(Biblia este singura in masura sa ne dea sfaturi si invataturi)..Sfantul apostol Pavel vorbeste despre vechea preotie din Israel care este inlocuita de Christos (Ca mare preot),.Cele vechi erau doar niste porunci pamantesti care aratau la cel ce va sa vina sa intemeieze o noua preotie,vesnica...Citeste cap 9....

Ceea ce vreau sa spun e ca Isus a trimes apostolii in toata lumea...
Nu cred ca apostolii si primii pastori se diferentiau cu ceva de ceilanti....
Noi ca si crestini trebuie sa fim o lumina pentru cei din jur, ...


În BO se face o distincţie clară între preoţia universală, pe care o primeşte fiecare creştin la botez, şi cea sacramentală, care a fost instituită de Hristos la Cina cea de taină ("Faceţi aceasta spre pomenirea Mea") şi care aparţine "iconomilor/administratorilor tainelor lui Dumnezeu" (I Cor. 4:1) cum îi numeşte Pavel - Apostolilor şi, apoi, urmaşilor lor episcopi şi presbiteri. Preoţia levitică a fost într-adevăr înlocuită de cea a lui Melhisedec, iar Jertfa nesângeroasă a Euharistiei a luat locul jertfelor din Vechiul Legământ. Nu intru în amănunte, pentru că am dezbătut deja aspectele astea pe alte thread-uri.

Veşmintele preoţeşti de astăzi (stiharul, epitrahilul şi felonul/alba, stola şi planeta) se aseamănă cu cele purtate în antichitate (nu neapărat numai de presbiterii creştini). Unele sunt chiar menţionate explicit în NT: Pavel îi scrie lui Timotei să-i trimită felonul (φαιλόνην) pe care l-a lăsat în Troas (II Tim. 4:13).

Pentru lecţia pioasă despre cum ar trebui să se îmbrace bunul creştin, îţi mulţumesc, dar nu cred că-şi are locul în context. De fapt, am deraiat demult de la topic şi ar fi cazul să ne oprim.
ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66094 ] Postby Ahito on Thu Jul 03, 2008 8:41 am

-Vestimentatia s-a schimbat in Roma abia in secolul 4...Crestinii fiind mai conservatori si-au pastrat vesmintele lor in timp ce natiunea nu.(vezi istoria bisericeasca)

-Pe moartea pe cruce Isus a desfiintat legea ceremoniala,jertfele si preotia sacramentala cu tot ce tineau ele.(in timp ce preotia universala a ramas,urmasii lui Christos nemai fiind preoti (preotii aduceau jertfe si implineau legea ceremoniala) ci prezbiteri (slujitori ai Domnului si invatatori...).Vezi cap 10 din Evrei

-In primul rand Biblia(cu traducerea Cornilescu)traduce mult mai bine(fata de Biblia Ortodoxa),(In F.a. 11,30;15,2,4,22,23;16,4)Cornilescu traduce "prezbiter"cum e textul original...in timp ce Biserica Ortodoxa traduce "preot"(asta dovedeste cat de buni sunt unii teologi...)Image

-Trebuie sa facem mare deosebire intre preotii V.T si prezbiterii N.T.

-"Presbyteros"
gr- inseamna prezbiter...Bibliile englezesti traduc "batran",iar B.O traduce "preot".


-Ai dreptate am deviat foarte mult de la subiect....sa aveti pace...
User avatar
Ahito
 
Posts: 69
Joined: Fri Jun 27, 2008 12:31 pm

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66098 ] Postby Romaios on Thu Jul 03, 2008 9:47 am

Ahito wrote:-Vestimentatia s-a schimbat in Roma abia in secolul 4...Crestinii fiind mai conservatori si-au pastrat vesmintele lor in timp ce natiunea nu.(vezi istoria bisericeasca)


Cam ce schimbare vestimentară dramatică s-ar fi petrecut, după opinia ta, în sec. IV la Roma? În sec. VI, Regula Sf. Benedict prescrie nişte veşminte obişnuite pentru monahi: tunica lungă, cuculla (un fel de glugă) şi scapularul; aşa ceva purta toată lumea la vremea aceea. Pantalonii apar mai târziu, în Evul Mediu, şi sunt aduşi de popoarele germanice.

Ahito wrote:Pe moartea pe cruce Isus a desfiintat legea ceremoniala,jertfele si preotia sacramentala cu tot ce tineau ele.(in timp ce preotia universala a ramas,urmasii lui Christos nemai fiind preoti (preotii aduceau jertfe si implineau legea ceremoniala) ci prezbiteri (slujitori ai Domnului si invatatori...).Vezi cap 10 din Evrei

-In primul rand Biblia(cu traducerea Cornilescu)traduce mult mai bine(fata de Biblia Ortodoxa),(In F.a. 11,30;15,2,4,22,23;16,4)Cornilescu traduce "prezbiter"cum e textul original...in timp ce Biserica Ortodoxa traduce "preot"(asta dovedeste cat de buni sunt unii teologi...)Image

-Trebuie sa facem mare deosebire intre preotii V.T si prezbiterii N.T.


Ia, te rog, DEX-ul şi caută etimologia lui "preot" - ai să rămâi surprins că vine exact din grecescul πρεσβύτερος. Şi asta nu doar în limba română, ci şi în latină (presbyterus), engleză (priest), franceză (pretre), germană (Priester). Preoţii ortodocşi se numesc în Grecia πρεσβύτεροι, iar soţiile lor se cheamă πρεσβύτεραι. Aşa că românescul "preot" este echivalentul perfect pentru gr. πρεσβύτερος, din care şi derivă etimologic. Cuvântul desemnează o slujire ierarhică, şi nu pur şi simplu vârsta biologică a cuiva: nu orice bătrân este şi presbiter, aşa cum nu orice presbiter trebuie să fie neapărat bătrân (vezi cazul lui Timotei).

Nimeni nu face confuzie între sacrificiile din Legea Veche şi Jertfa unică a Noului Legământ (Euharistia). Aşa cum kohanimii (preoţii leviţi) din VT aduceau jertfe animale, preoţii lui Hristos aduc Pâinea şi Vinul care se prefac în Trupul şi Sângele Domnului; de asta Pavel îi numeşte οικονομοι των μυστηριων του Θεου.
ΕΝ ΤΩΙ ΦΩΤΙ ΣΟΥ ΟΨΟΜΕΘΑ ΦΩΣ
User avatar
Romaios
 
Posts: 1744
Images: 73
Joined: Sat Nov 24, 2007 8:27 pm
Location: Timisoara

Re: Baptisti si Adventisti - Controverse

[ #66105 ] Postby Florin Laiu on Fri Jul 04, 2008 12:51 am

Băieţi,
Credeam că suntem la subiectul baptişti-adventişti, nu la "Dispute minore între azeşeii sugari". Avem dreptul să discutăm (aproape) orice, dar din povestea cu tradiţiile în adventism se poate face un thread separat (ce zici, Admine?). De asemenea, povestea veşmintelor preoţeşti şi a lui presbyteros este off topic, dar interesantă; de asemenea poate fi un topic separat despre tradiţii. Acolo va merge, probabil şi această postare a mea.

Viaţa e plină de tradiţii, iar în unele privinţe, tradiţiile trebuie respectate obligatoriu, chiar dacă nu sunt porunci biblice. De exemplu, principiul respectului, care se exprimă prin decenţă, politeţe, bune maniere etc., este biblic şi de bun simţ (chiar dacă n-ar fi în Biblie). Dar regulile concrete de manifestare a acestor virtuţi nu sunt prezentate în Biblie pentru orice timp şi spaţiu cultural. Nu poţi umbla astăzi îmbrăcat ca Iisus, într-o aşezare europeană, dar nici nu poţi da amvonul la o parte, numai pentru că vorbeşti tu, care n-ai nevoie de el. Poate tu n-ai nevoie, dar publicul ar putea simţi altfel. Cred că întâlnirile pentru închinare şi predică ar fi cel mai bine să se manifeste cât mai liturgic, nu cu schimbări continue, de nu ştii ce mai urmează. Dar pot exista destule întâlniri educative, unde amvonul este în plus. Bisericile noastre trebuie să împlinească nevoi diverse: închinare, învăţământ, părtăşie.

Romaios wrote:... Ia, te rog, DEX-ul şi caută etimologia lui "preot" - ai să rămâi surprins că vine exact din grecescul πρεσβύτερος. Şi asta nu doar în limba română, ci şi în latină (presbyterus), engleză (priest), franceză (pretre), germană (Priester). Preoţii ortodocşi se numesc în Grecia πρεσβύτεροι, iar soţiile lor se cheamă πρεσβύτεραι. Aşa că românescul "preot" este echivalentul perfect pentru gr. πρεσβύτερος, din care şi derivă etimologic. Cuvântul desemnează o slujire ierarhică, şi nu pur şi simplu vârsta biologică a cuiva: nu orice bătrân este şi presbiter, aşa cum nu orice presbiter trebuie să fie neapărat bătrân (vezi cazul lui Timotei).
Nimeni nu face confuzie între sacrificiile din Legea Veche şi Jertfa unică a Noului Legământ (Euharistia). Aşa cum kohanimii (preoţii leviţi) din VT aduceau jertfe animale, preoţii lui Hristos aduc Pâinea şi Vinul care se prefac în Trupul şi Sângele Domnului; de asta Pavel îi numeşte οικονομοι των μυστηριων του Θεου.


Romeule dragă,
Joci bine rolul unui adevărat bizantin (apropo, de aici vine şi numele italian Romeo). Ai cunoştinţe bogate şi interesante.
ÎNSĂ
Etimologia termenului preot, chiar dacă este corectă (e adevărat că vine de la presbyteros > presuiteru > prestre/ / priester / care a dat în Fr. pretre, în italiană prette şi în română preutu > preot), totuşi nu permite traducerea lui presbyteros cu preot (şi nici cu presbiter). În lingvistica sănătoasă, când traducem, suntem interesaţi de sensul pragmatic al termenului, care este dat de uzul lui într-un anumit context diacronic, şi nu de etimologia lui. Iată, câteva exemple:
Etimologic, prost însemna curat, simplu; muncitor însemna torţionar; potcoavă însemna diademă, coroană; pedepsit însemna instruit, educat; neamţ însemna în slavonă străin; german însemna în latină, frate; rumânul însemna iobag etc.
Dacă traduci acum o scriere românească veche de mai multe secole, în engleză să zicem, nu vei traduce „prost” cu „stupid", nici „pedepsit în limbă” cu „punished in tongue”, ci vei respecta sensul pe care îl avea termenul la data când s-a scris. Asemenea greşeli s-au făcut peste tot. De exemplu, termenul ebraic "qeits" însemna capăt, sfârşit în ebraica biblică, dar în perioada greco-romană ajunsese să însemne timp, termen, după cum stau mărturie manuscrisele de la Marea Moartă.De aceea, în Septuaginta la Geneza 6:13 (text grecesc din sec. III î.e.c.), termenul "qeits" a fost tradus cu "kairos" (timp"), ceea ce este incorect.

Pentru acest motiv foarte simplu, presbyteros nu poate fi tradus cu popă. La o analiză atentă, presbyteros („mai în vârstă", „nenea") şi episkopos („supraveghetor”, „inspector”, „păzitor la oi”) erau în secolul I denumiri ale aceleiaşi slujbe, care se mai numea şi „poimen" (păstor). Cel mai exact termen actual, care să traducă aceste arhaisme este acela de „pastor”. Chiar şi prezbiter este derutant, fiindcă nu are peste tot acelaşi sens. La ortodocşi este un grecism pentru popă, la calvinişti (prezbiterieni) este o denumire a pastorului, iar la adventiştii români denumeşte liderul temporar şi voluntar al unei congregaţii locale.

Preotul are în spate etimologia de la presbyteros, dar nenorocirea este că presviteru' şi-a asumat, în timp, funcţii sacerdotale, complet străine de tradiţia şi învăţătura apostolică. Pentru sacerdot / preot Noul Testament foloseşte în exclusivitate termenul HIEREUS, referindu-se la preoţia evreiască, la preoţii păgâni, la preoţia universală creştină, şi la preoţia lui Iisus. Nicăieri nu se spune că pastorul („episcopul”, „presbiterul" etc.) este un "hiereus" sau că vreuna din funcţiile lui ar fi sacerdotale. Toată povestea vine de la aşa-numitele ierurghii şi "sfinte taine", care nu sunt decât o interpretare mistică, alb-magică a unor ceremonii solemne simbolice, pe care ni le-a dat Iisus. Dacă Euharistia este "jertfă" (fără vărsare de sânge), atunci nu poate ierta nimic, fiindcă apostolul spune în Evrei 9 (24?) că "fără vărsare de sânge nu există iertare". Amintirea jertfei lui Iisus nu este o reiterare, o repetare a ei. Nici un preot sau pastor nu transformă nimic prin harul sau rugăciunea lui. Este nu doar un misticism absolut, ci şi o blasfemie strigătoare la cer. Nicăieri nu învaţă Biblia acest lucru. Când Iisus a zis "Acesta este trupul Meu","acesta este sângele Meu", a folosit acelaşi limbaj obişnuit al vorbirii în pilde, ca atunci când a zis: Eu sunt uşa, Eu sunt viţa, sau Tu eşti stâncă (Kifa), Femeie, iată fiul tău, etc. El a rostit aceste cuvinte înainte de a-Şi da viaţa ca jertfă, deci ele nu puteau reitera ceva ce nu avusese loc. Când Iisus a rostit aceste cuvinte, încă era valabilă jertfa de la templu, o jertfă de sânge. Iisus nu a instituit un nou cult al misterelor şi nu a stabilit sacerdoţi. Epistola către Evrei (7) arată că Iisus este singurul nostru preot şi că preoţia Lui este netransmisibilă, fiindcă El este nemuritor. Tainele popeşti de pe pământ sunt născocirea lui Antichrist. Şi pentru că nu au autoritate biblică, se tot învârt în jurul cozii cu sfânta tradiţie, de parcă numai ei ar avea tradiţie. Mergeţi la evrei sau la hinduşi, că veţi găsi tradiţii mult mai vechi. Tradiţiile sunt nevinovate atâta timp cât nu contrazic Biblia. Dar când Christosul Scripturii zice "SĂ NU", atunci să fie anatema Christosul tradiţiei care porunceşte SĂ FIE. Chiar nu mai distingem între alb şi negru ?

Romeule, sper că nu eşti popă, dar dacă eşti, caută-ţi o perspectivă creştină mai demnă. Ia un dicţionar latin şi citeşte acolo la articolul "popa". În dicţionarul meu scrie sacrificator (cel care ucidea animalul adus ca jertfă). De mirare însă, DEX-ul zice că popa vine din slavonul "popu". Mai degrabă ar fi invers, că slavii au împrumutat pe "popă" din romanitatea balcanică (n-ar fi singurul caz).
În concluzie, preotul creştin adevărat este numai Iisus, iar preotul tradiţional este un simplu pastor îmbrăcat în popă. Deci actualul "presviter" din bisericile romaice de apus sau de răsărit, nu este nici măcar popă, ci un pseudo-popă, întrucât nu mai are nici măcar rolul unui haham evreiesc. Singurul bine pe care l-ar putea face Bisericii, ar fi acela de a-şi lua în serios slujba de păstor duhovnicesc, predicând Evanghelia în parohie şi învăţând creştinismul practic, pe orice cale legitimă. Dincolo de aceasta, toate ierurghiile sunt curată magie (de obicei, albă, bineînţeles!).
Florin Laiu
 
Posts: 44
Joined: Tue May 27, 2008 6:29 pm

Next

Return to Flash

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron