furtuna dragos wrote:
sambata ne imbatam,
beserica o renovam,
in discotesca o treansformam,
si o redesteptam,..
americanisam si manelizam, pe popa pocait in aur il imbracam..din zecime
In sambata asta am pofta sa beau,
sa umplu masa de sampanie,
si trei zile pe acasa sa nu dau,
sa o tin intr-o petrecere,
in timp ce biblia ii spala pe indieni la creiere.
furtuna dragos
Fiul risipitor
´´În parabola fiului risipitor, Domnul este prezentat ca ocupându-Se de ACEIA CARE AU CUNOSCUT CÂNDVA IUBIREA TATĂLUI , DAR CARE AU ÎNGĂDUIT ISPITITORULUI SĂ-I FACĂ ROBI , DUPĂ VOIA LUI .
"Un om avea doi fii. Cel mai tânăr dintre ei a zis tatălui său: 'Tată, dă-mi partea de avere, ce mi se cuvine.' Şi tatăl le-a împărţit averea. Nu după multe zile, fiul cel mai tânăr a strâns totul şi a plecat într-o tară îndepărtată." Luca 15,1l-13.
FIUL ACESTA MAI TÂNĂR CONSIDERA CA O POVARĂ OBOSITOARE RÂNDUIELILE DIN CASA TATĂLUI SĂU . EL CONSIDERA CĂ LIBERTATEA ÎI ESTE RESTRÂNSĂ . IUBIREA TATĂLUI SĂU ŞI GRIJA SA PENTRU EL AU FOST INTERPRETATE GREŞIT ŞI EL S-A HOTĂRÂT SĂ URMEZE CALEA DICTATĂ DE PROPRIILE SALE PORNIRI .
Tânărul nu considera că are vreo obligaţie faţă de tatăl său şi nu i-a arătat vreo mulţumire; şi totuşi el a pretins drepturile ce-i reveneau din averea tatălui său, în calitatea sa de fiu. Moştenirea ce i se cuvenea la moartea tatălui său, el dorea s-o primească atunci, imediat. El era înclinat numai spre bucuriile prezente şi nu se îngrijea deloc de viitor.
Obţinând partea sa, el a mers într-o "ţară îndepărtată", departe de căminul tatălui său. AVÂND BANI DIN BELŞUG ŞI LIBERTATEA DE A FACE CU EI CEEA CE DOREA , EL SE FELICITA PENTRU FAPTUL CĂ DE ACUM DORINŢA INIMII SALE PUTEA FI ÎMPLINITĂ . NU MAI ERA NIMENI ACUM CARE SĂ ZICĂ "NU FACE CUTARE LUCRU , CĂCI ACEASTA ÎŢI VA CAUZA"; sau, "fă cutare lucru, pentru că este bine şi drept". Tovărăşiile rele l-au ajutat să se afunde tot mai profund în păcat şi astfel el şi-a risipit averea, ducând o viaţă destrăbălată.
Sfânta Scriptură ne vorbeşte despre OAMENI CARE "S-AU FĂLIT CĂ SUNT ÎNŢELEPŢI ŞI AU ÎNNEBUNIT" (Romani 1,22); şi ACEASTA ESTE ŞI ISTORIA TÂNĂRULUI DIN PARABOLĂ . Averea pe care a reclamat-o în mod egoist din partea tatălui său a cheltuit-o cu desfrânatele . COMOARA PUTERII TINEREŢII SALE A FOST RISIPITĂ .
ANII PREŢIOŞI AI VIEŢII, TĂRIA INTELECTULUI , VIZIUNEA LUMINOASĂ A TINEREŢII , ASPIRAŢIILE SPIRITUALE - TOATE AU FOST MISTUITE DE FLACĂRA PLĂCERILOR .
O mare foamete s-a abătut peste ţara aceea şi el a început să ducă lipsă şi în situaţia aceasta s-a lipit de un locuitor al ţării, care l-a trimis la câmp să-i păzească porcii. Pentru un iudeu, ocupaţia aceasta era cea mai josnică şi cea mai degradantă . TÂNĂRUL CARE SE MÂNDRISE CU LIBERTATEA SA , ACUM AJUNSESE UN SCLAV . EL SE AFLA ÎN CEA MAI REA SCLAVIE -"PRINS ÎN ÎNSEŞI NELEGIUIRILE LUI". Proverbe 5, 22 . Strălucirea lucrurilor amăgitoare care l-au ademenit a dispărut şi el simţea acum povara lanţurilor sale. Stând jos pe pământ, în ţara aceea pustiită şi lovită de foamete , PORCII FIIND SINGURII LUI TOVARĂŞI , el ar fi fost bucuros să se sature cu roşcovele cu care animalele erau hrănite. Dintre toţi prietenii de petreceri care roiau în jurul său, şi care mâncau şi beau pe socoteala lui, în zilele când el era prosper - când avea bani - n-a mai rămas nici unul care să-l ajute. UNDE ESTE ACUM BUCURIA LUI DESFRÂNATĂ? ADUCÂNDU-ŞI LA TĂCERE CONŞTIINŢA, ADORMINDU-ŞI SENSIBILITĂŢILE, EL SE CONSIDERA FERICIT; dar acum, cu banii cheltuiţi, cu foamea nepotolită, cu mândria înfrântă şi cu caracterul său moral pipernicit, cu voinţa sa slabă şi care nu mai inspira încredere , CU SIMŢĂMINTELE SALE NOBILE APROAPE MOARTE , EL ERA CEL MAI NENOROCIT DINTRE MURITORI .
CE TABLOU AL SITUAŢIEI CELUI PĂCĂTOS AVEM AICI . Deşi înconjurat de binecuvântările iubirii Sale , NU ESTE NIMIC PE CARE PĂCĂTOSUL , PORNIT PE PANTA ÎNGĂDUINŢEI DE SINE ŞI A SATISFACERII PLĂCERILOR PĂCĂTOASE , SĂ DOREASCĂ MAI MULT , CA DESPĂRŢIREA DE DUMNEZEU . Asemenea fiului nerecunoscător, el pretinde lucrurile cele bune ale lui Dumnezeu ca fiind, de drept, ale lui. El le ia, ca şi când lucrul acesta ar fi ceva cu totul normal, fără să mulţumească pentru ele şi fără să facă în schimb vreun serviciu din dragoste .`` ( PDH , cap Era pierdut si a fost gasit ) .
_____________________________________________________________________
TOVARASIA PORCILOR in care ajunsese sa traiasca fiul risipitor in cele din urma in tara indepartata era O REFLECTARE FOARTE BUNA A ATMOSFEREI SPIRITUALE DECAZUTE , murdare , IN CARE SE COMPLACUSE ATATA VREME de cand parasise caminul tatalui sau – traind in compania prietenilor desfranati , a femeilor stricate , si a ingerilor necurati .
_____________________________________________________________________
El nu muncea ca sa-si sature sufletul sau , ci lucra pentru a asigura hrana porcilor .
Dar Dumnezeu a destinat pe om unui alt scop –acela de a trai pentru a reflecta slava Creatorului .
Dumnezeu l-a lasat pe tanarul neastamparat sa ajunga in situatia de a trai laolalta cu porcii , muncind ca rob unui strain , ca sa i se deschida ochii , sa vada starea sa reala , si astfel sa simta scarba fata de societatea pacatoasa pe care o alesese .
Nu numai cei care traiesc o viata destrabalata vizibila , risipind banii necugetat sunt simbolizati prin fiul risipitor .
Ci oricine fuge din prezenta Domnului pentru a-si cauta un camin , precum Cain , incercand sa gaseasca fericirea in tara Nod ( Fuga ) , uitand de Dumnezeu :
´´Asemenea fiului nerecunoscător, el pretinde lucrurile cele bune ale lui Dumnezeu ca fiind, de drept, ale lui. El le ia, ca şi când lucrul acesta ar fi ceva cu totul normal, fără să mulţumească pentru ele şi fără să facă în schimb vreun serviciu din dragoste. Ca şi Cain, care a ieşit din faţa lui Dumnezeu şi a plecat să-şi caute un cămin, după cum fiul pierdut s-a dus "într-o ţară îndepărtată", tot astfel CEI PĂCĂTOŞI CAUTĂ FERICIREA ÎN UITAREA DE DUMNEZEU . Romani 1,28 .
Oricare ar fi aparenţele , VIAŢA CARE ARE ÎN CENTRUL EI NUMAI PREOCUPAREA DE SINE ESTE O VIATĂ IROSITĂ . ORICINE ÎNCEARCĂ SĂ TRĂIASCĂ DESPĂRŢIT DE DUMNEZEU , ÎŞI RISIPEŞTE CEEA CE ARE . El îşi iroseşte anii cei preţioşi , îşi iroseşte puterile minţii , ale inimii şi ale sufletului . Acela care se separă de Dumnezeu , ca să-şi slujească sieşi , este sclavul lui Mamona . MINTEA PE CARE DUMNEZEU A CREAT-O PENTRU A STA ÎN COMPANIA ÎNGERILOR A AJUNS AŞA DE DEGRADATĂ , ÎNCÂT SĂ FIE ÎN SLUJBA A CEEA CE ESTE PĂMÂNTESC ŞI ANIMALIC . ACESTA ESTE SFÂRŞITUL LA CARE DUCE EGOISMUL SLUJIRII DE SINE .
Dacă ai ales o astfel de viaţă, să ştii atunci că-ţi cheltuieşti banii pe ceea ce nu este pâine, şi munca ta pentru ceea ce nu satură. Vor veni momente când îţi vei da seama de starea ta decăzută. Singur, într-o ţară îndepărtată, vei simţi mizeria ta şi în disperare vei striga: "O, nenorocitul de mine! Cine mă va izbăvi de acest trup de moarte!" Romani 7,24 .`` ( PDH , idem ) .
´´ Fiul din parabolă s-a hotărât să-şi mărturisească vina. El va merge la tatăl său şi-i va spune: "Tată, am păcătuit împotriva cerului şi împotriva ta, şi nu mai sunt vrednic să mă chem fiul tău". Dar el adaugă, arătând cât de redusă era concepţia sa cu privire la iubirea tatălui său: "Fă-mă ca pe unul din argaţii tăi". Luca 15,19.
TÂNĂRUL ÎNTOARSE SPATELE TURMEI DE PORCI ŞI ROŞCOVELOR ŞI ŞI-A ÎNDREPTAT FAŢA SPRE CASĂ . Tremurând de slăbiciune şi doborât de foame, acesta se grăbeşte tot înainte. El nu are un acoperământ cu care să-şi acopere zdrenţele: dar mizeria sa a biruit mândria şi el se grăbeşte înainte ca să cerşească un loc de slujitor, acolo unde cândva fusese fiu . Puţin s-a gândit tânărul şi necugetatul fiu, atunci când a plecat din casa părintelui său, la durerea şi dorul pe care le-a lăsat în inima tatălui său. Când dansa şi benchetuia cu tovarăşii săi destrăbălaţi, nu s-a gândit deloc atunci la tristeţea ce se lăsase asupra casei sale părinteşti. Iar cum, când cu paşi obosiţi şi îngreunaţi de durere îşi urmează drumul spre casă, el nu ştia că cineva stătea de veghe aşteptând întoarcerea lui. Dar în timp ce "era încă departe" tatăl său l-a recunoscut. Iubirea are vedere bună. Nici chiar degradarea adusă de anii trăiţi în păcat n-a putut să ascundă pe fiu de ochii tatălui . "A ALERGAT DE A CĂZUT PE GRUMAZUL LUI", ÎNTR-O ÎMBRĂŢIŞARE LUNGĂ ŞI PLINĂ DE GINGĂŞIE .
`` ( PDH, cap Era pierdut si a fost gasit ) .
_____________________________________________________________________
In imaginea PRIMIRII FIULUI RISIPITOR DE CATRE TATAL LUI putem vedea scena de bucurie din cer , atunci cand DUMNEZEU TATAL I-A ACCEPTAT PE PACATOSII IERTATI IN PERSONA FIULUI SAU , la inaltarea Acestuia triumfatoare dupa obtinerea biruintei la cruce :
_____________________________________________________________________
´´ Înainte de a se fi aşezat temeliile pământului, Tatăl şi Fiul Se uniseră într-un legământ pentru răscumpărarea omului, dacă el ar fi biruit de Satana. Ei Îşi strânseseră mâinile într-un solemn legământ că Hristos Se va face garant pentru neamul omenesc. Legământul acesta a fost împlinit de Domnul Hristos. Atunci când pe cruce a strigat: "S-a sfârşit", El S-a adresat Tatălui. Înţelegerea fusese pe deplin adusă la îndeplinire. Acum El zice: Tată, s-a sfârşit. Am împlinit voia Ta, o, Dumnezeul Meu. Am săvârşit lucrarea de răscumpărare. Dacă dreptatea Ta este satisfăcută , "VREAU CA ACOLO UNDE SUNT EU , SĂ FIE ÎMPREUNĂ CU MINE ŞI ACEIA PE CARE MI I-AI DAT TU" (Ioan 19,30; 17,24).
Glasul lui Dumnezeu se aude rostind că dreptatea este împlinită. Satana este înfrânt. CEI AI LUI HRISTOS DE PE PĂMÂNT , CARE MUNCESC ŞI SE LUPTĂ , SUNT "PRIMIŢI ÎN PREAIUBITUL LUI" ( Efes. 1,6 ) . Înaintea îngerilor din cer şi a reprezentanţilor lumilor necăzute , EI SUNT DECLARAŢI ÎNDREPTĂŢIŢI . UNDE ESTE EL , ACOLO VA FI ŞI BISERICA SA . "Bunătatea şi credincioşia se întâlnesc, dreptatea şi pacea se sărută" ( Ps. 85,10 ) . BRAŢELE TATĂLUI CUPRIND PE FIUL SĂU ŞI SE DĂ PORUNCA : "TOŢI ÎNGERII LUI DUMNEZEU SĂ I SE ÎNCHINE !" ( Evrei 1,6 ) .
Cu o bucurie de nedescris, cârmuitorii, stăpânirile şi puterile recunosc supremaţia Domnului vieţii. Oastea îngerilor I se închină, în timp ce strigătul de bucurie umple curţile cereşti. "Vrednic este Mielul, care a fost junghiat, să primească puterea, bogăţia, înţelepciunea, tăria, cinstea, slava şi lauda" (Apoc. 5,12).
Cântările de biruinţă se unesc cu sunetele harfelor îngereşti, până când pare că însuşi cerul se revarsă de bucurie şi laudă. Iubirea a biruit . CEL PIERDUT A FOST GĂSIT . Cerul răsună de glasuri care proclamă cu tărie: "A Celui ce şade pe scaunul de domnie şi a Mielului să fie lauda, cinstea, slava şi stăpânirea în vecii vecilor!" (Apoc. 5,13).
``( HLL , cap 87 La Tatal Meu si la Tatal vostru ) .
Mantia larga si bogata pe care tatal iubitor si-a luat-o de pe umeri spre a inveli cu ea trupul slabit al fiului , reprezinta neprihanirea Domnului Isus acordata celui pocait .
____________________________________________________________________
Iar INELUL pe care tatal porunceste slujitorilor sai sa i-l puna in deget fiului intors , inel care are SCOPUL CA FIUL SAU SA FIE RECUNOSCUT in fata tuturor ai casei ca fiu adevarat ,
, reprezinta SEMNUL LEGAMANTULUI ( ca un inel de logodna ) intre Dumnezeu si poporul Sau – Sabatul poruncii a patra – UN SEMN CA DUMNEZEU II RECUNOASTE CA POPOR ALES :
_____________________________________________________________________
´´PENTRU ACEIA CARE RESPECTĂ ZIUA SA SFÂNTĂ, SABATUL ESTE UN SEMN CĂ DUMNEZEU
ÎI RECUNOAŞTE
CA POPOR AL SĂU ALES . Sabatul este O GARANŢIE CĂ EL VA ÎNDEPLINII FAŢĂ DE EI LEGĂMÂNTUL SĂU . Orice suflet care primeşte semnul guvernării lui Dumnezeu se aşează sub legământul cel veşnic, dumnezeiesc, el se prinde de lanţul de aur al ascultării, fiecare verigă a acestui lanţ fiind o făgăduinţă.
NUMAI PORUNCA A PATRA DIN CELE ZECE PORUNCI CONŢINE SIGILIUL MARELUI LEGIUITOR, CREATOR AL CERULUI ŞI AL PĂMÂNTULUI. Aceia care ascultă de porunca aceasta iau asupra lor Numele Lui şi toate binecuvântările pe care le cuprinde aceasta sunt ale lor . `` ( 6 T , 350 ) ;
´´Sabatul este o agrafa de aur care Il uneste pe Dumnezeu cu poporul Sau .`` ( 6 T , 351 ) .
Se stie ca in vechime imparatii aveau sigiliul continut chiar intr-un inel pe care il purtau tot timpul in deget pt a-l putea folosi oricand doreau .
Observati ca mai intai tatal porunceste ca fiul sau sa fie imbracat cu haina cea mai buna , si apoi sa i se puna in deget inelul :
´´ "Aduceţi repede haina cea mai bună şi îmbrăcaţi-l cu ea; puneţi-i un inel în deget şi încălţăminte în picioare. Aduceţi viţelul cel îngrăşat şi tăiati-1. Să mâncăm şi să ne veselim; căci acest fiu al meu era mort, şi a înviat; era pierdut, şi a fost găsit. Şi au început să se veselească"``. ( Luca 15,22-24 ) .
Aceasta pt ca INELUL ( Sabatul ) este UN SEMN DE RECUNOASTERE dat celor care ACCEPTA NEPRIHANIREA lui Hristos , si odata cu ea SI ASCULTAREA DE LEGEA divina pe care mai inainte o calcasera ( SEMN AL SFINTIRII ) .
´´Era mort , si a inviat .``
PRIN NASTEREA DIN NOU , CREDINCIOSII INVIE LA O VIATA NOUA impreuna cu Isus , lucru simbolizat prin actul botezului .
Pacatosul iertat este condus in CASA Tatalui Sau ( Biserica AZS ) , fiind tinut strans alaturi de Acesta ( prin prezenta continua a Duhului Sfant ) .
Aici toti slujitorii ii vor sluji cu bucurie ( familia bisericii de pe pamant si din cer –ingerii sunt niste duhuri slujitoare celor ce vor mosteni mantuirea ) , si se vor veseli impreuna .
´´ÎN NEASTÂMPĂRUL ANILOR TINEREŢII , FIUL RISIPITOR SOCOTEA PE TATĂL SĂU CA PE UN OM RIGID ŞI SEVER . Cât de cu totul diferită era acum concepţia lui . Tot astfel , CEI CE SUNT AMĂGIŢI DE SATANA PRIVESC LA DUMNEZEU CA LA UN DUMNEZEU ASPRU ŞI DIFICIL . Ei şi-L închipuie pândindu-ne ca să ne poată acuza şi condamna; ca Unul care nu vrea să primească pe păcătos, atâta vreme cât există un motiv legal spre a nu-l ajuta . EI CONSIDERĂ LEGEA LUI DUMNEZEU CA O RESTRICŢIE ÎN CALEA FERICIRII OAMENILOR , UN JUG ÎMPOVĂRĂTOR , DE CARE SUNT BUCUROŞI SĂ SCAPE . Dar acela ai cărui ochi au fost deschişi prin iubirea Domnului Hristos, va vedea pe Dumnezeu plin de îndurare. Pentru el, Dumnezeu nu este o fiinţă tiranică şi nemiloasă, ci ca un Tată care aşteaptă cu nerăbdare să-şi îmbrăţişeze fiul pocăit. Păcătosul va exclama atunci împreună cu psalmistul: "Cum se îndură un tată de copiii lui, aşa se îndură Domnul de cei ce se tem de El". Psalmul 103,13.
ÎN PARABOLA FIULUI RISIPITOR NU I SE ADUC REPROŞURI ŞI NICI BATJOCURI PENTRU PURTAREA LUI CEA REA . FIUL SIMTE CĂ TRECUTUL LUI ESTE IERTAT ŞI UITAT , ŞTERS PENTRU TOTDEAUNA . Tot astfel spune şi Dumnezeu păcătosului: "Eu îţi şterg fărădelegile ca un nor şi păcatele ca o ceaţă". Isaia 44,22. "Căci le voi uita nelegiuirea si nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatul lor." Ieremia 31,34 . "SĂ SE LASE CEL RĂU DE CALEA LUI , ŞI OMUL NELEGIUIT SĂ SE LASE DE GÂNDURILE LUI , SĂ SE ÎNTOARCĂ LA DOMNUL CARE VA AVEA MILĂ DE EL , LA DUMNEZEUL NOSTRU , CARE NU OBOSEŞTE IERTÂND ." Isaia 55,7 . "`` ( PDH , idem ) .
Prietene Dragos , crede-ma , intregul cer asteapta cu nerabdare momentul in care O SA-TI VII IN FIRE si ai SA INTORCI SPATELE TURMELOR DE PORCI , pentru a te INTOARCE IN CASA TATALUI TAU ( Biserica AZS ) :
´´Iată GLASUL care de multă vreme vorbeşte inimii tale , dar pe care n-ai voit să-l asculţi , ŢI SE ADRESEAZĂ ÎN MOD CLAR ŞI LĂMURIT :
"SCULAŢI-VĂ ŞI PLECAŢI , CĂCI AICI NU ESTE ODIHNĂ PENTRU VOI , căci , din pricina spurcăciunii, vor fi dureri , dureri puternice". Mica 2,10 . ÎNTOARCE-TE LA CASA TATĂLUI TĂU . El te cheamă spunând : "ÎNTOARCE-TE LA MINE , CĂCI EU TE-AM RĂSCUMPĂRAT". Isaia 44,22 .`` ( PDH , cap Era pierdut si a fost gasit ) .
Batranul Enoch . Location : Cetatea Sfanta .